مبارزه با مواد مخدر نیازمند توانمندسازی جامعه است

تیران-فرماندار تیران‌وکرون گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند توانمندسازی جامعه در برابر پدیدهای شوم اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، مجید حججی بعد از ظهر امروز (دو شنبه) در آیین افتتاحیه نمایشگاه مواد مخدر تیران با اشاره به ضرورت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهارکرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند توانمندسازی جامعه در برابر پدیده‌ای شوم اجتماعی است که این اقدام با انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: برپایی این چنین نمایشگاه‌هایی دانش عمومی جامعه را افزایش و با ارتقای اطلاعات عمومی توانمندسازی اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها از جمله اعتیاد به مواد مخدر رقم می‌خورد.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به رشد و گرایش به مواد مخدر، تصریح کرد: برای کاهش این گرایش و مصرف مواد مخدر باید توانمندسازی اجتماعی انجام شود تا اینکه تقاضا کاهش یافته و رفتار مقابله‌ای خوبی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی و تقویت رفتارهای خوب اجتماعی افراد را در مقابل با توزیع گسترده مواد مخدر توانمند می‌کند و این چنین اقدامی در برابر افزایش توزیع مواد مخدر موثر و مصونیت به همراه دارد.

حججی خاطرنشان کرد: ظرفیت های گسترده ای در حوزه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر بکار گرفته شده اما باید این توان و همکاری ها بیش از بیش در مدل ها و برنامه های بیشتری انجام شود.

کد خبر 380310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.