مرگ تازه عروس هنگام رنگ کردن مو در آرایشگاه/ شیشه دودی ممنوع شد!

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از ماجرای مرگ تازه عروس در آرایشگاه تا کشف جسد دو جنین در رشت و جزئیات برگزاری کنکور ۹۸ می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوستانش خیلی از کار این آرایشگاه تعریف کرده بودند و او نیز به امید یک تغییر خوب موهایش را به دست زن آرایشگر سپرد اما بعد از چند ساعت وقتی که آرایشگر جوان موهایش را شست، با دیدن چهره‌اش بسیار تعجب کرد. بعد از این همه ساعت معطلی و صرف وقت و هزینه نتیجه کار نه تنها دلخواهش نبود بلکه بشدت از دیدن رنگ موهایش عصبی شد.

فکر اینکه با چنین رنگ مویی به عروسی خواهر شوهرش برود کلافه‌اش کرده بود. وقتی مهناز به زن آرایشگر اعتراض کرد و از او خواست که کاری برای موهایش انجام دهد، زن جوان گفت فردا به آرایشگاه بیا تا فکری برای موهایت بکنم. آن شب تا صبح از ناراحتی خوابش نبرد روز بعد دوباره به آرایشگاه رفت. زن آرایشگر دوباره موهایش را دکلره کرد و او را زیر سشوار برقی نشاند. زمان برایش به کندی می‌گذشت هر وقت می‌پرسید کی باید از زیر سشوار خارج شود زن آرایشگر می‌گفت عجله نکن! دو ساعت و نیم گذشت در حالی که مواد دکلره روی سرش بود احساس خارش و سوزش اذیتش می‌کرد هر بار اعتراض می‌کرد در جواب می‌شنید نگران نباش هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

اما ناگهان مهناز احساس سردرد و سوزش شدیدی کرد و فریادی کشید و از هوش رفت. زن آرایشگر که ترسیده بود بلافاصله کلاه برقی را از سر تازه عروس جدا کرد و برای به هوش آوردن وی پارچ آب سرد را روی صورت و موهایی که مواد شیمیایی روی آن قرار داشت ریخت. اما وضعیت جسمی مهناز بهتر نشد و در نهایت او را به بیمارستان منتقل کردند. تلاش کادر درمان برای نجات تازه عروس ادامه یافت اما ساعاتی بعد وی تسلیم مرگ شد.

به‌دنبال مرگ مهناز، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. بدین ترتیب جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. این درحالی بود که شوهر مهناز با شنیدن خبر مرگ همسرش سکته کرد. با انجام معاینات پزشکی قانونی، علت مرگ زن جوان پارگی مویرگی اعلام شد. بدین ترتیب بازپرس جنایی با توجه به عدم صلاحیت رسیدگی به پرونده در دادسرای جنایی و به درخواست خانواده وی پرونده را برای رسیدگی به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع کرد.

جزئیات برگزاری کنکور اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه کار شرکت در آزمون سراسری از ۹ تیر ماه توزیع می شود،‌گفت: اطلاعیه مربوط به زمان دریافت و رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور ۹۸ امروز دوشنبه سوم تیرماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. 

دکتر حسین توکلی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: آزمون سراسری ۹۸ برای رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) با رقابت تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب برگزار می‌شود و نحوه پرینت کارت و رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور ۹۸ از امروز دوشنبه سوم تیرماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنکور امسال تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۲۴ هزار و ۷۶۹ نفر در گروه آزمایشی هنر و مابقی نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کرده‌اند.

کشف اجساد دو جنین در رشت

سرهنگ رمضانی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفت: جسد ۲ جنین در پارک سمیه بلوار لاکان رشت کشف شد و اجساد برای بررسی و تحقیقات به سردخانه منتقل شده است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دو جنین حدود هفت ماهه و دختر بودند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

جذب ۲۵هزار دانشجومعلم از طریق کنکور سراسری

رئیس دانشگاه فرهنگیان از قطعی‌شدن جذب ۲۵ هزار دانشجومعلم پیوسته از طریق کنکور برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

وی در این باره اظهار کرد: با تلاش و رایزنی‌ها، دیروز ردیف‌های استخدام و جذب ۲۵ هزار دانشجومعلم پیوسته از طریق کنکور را قطعی کردیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: ۲۵ هزار دانشجومعلم در ۹۸ پردیس و مرکز، ۳۱ استان و ۱۶ رشته در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تحصیل خواهند کرد و در تلاشیم ۱۲ هزار ردیف استخدام ماده ۲۸ را به ۲۵ هزار نفر افزایش دهیم.

پسربچه ای به دلیل آزار و اذیت جسمی در بیمارستان بستری شد

در پی وقوع یک کودک‌آزاری در یک کارواش در بوشهر، این پسربچه توسط بهزیستی به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

 اداره کل بهزیستی استان بوشهر اعلام کرد: بر اساس گزارش صورت گرفته به مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ مبنی بر یک مورد کودک آزاری در یک کارواش در شهر بوشهر، نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی با اخذ مجوز قضایی وبا همراهی نیروی انتظامی به آنجا مراجعه که با کودکی مواجه شدند که متاسفانه مورد اذیت آزار جسمی و روانی قرار گرفته بود. در این راستا، بلافاصله کودک به بهزیستی ارجاع و سریعاً در بیمارستان بستری شد.

استفاده از شیشه دودی ممنوع شد

رییس اداره آموزش های برون سازمانی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: استفاده از شیشه دودی برای خودروهای پایتخت ممنوع شد.

 سرهنگ دوم سید مسلم موسوی پناه گفت: برابر قانون اقدام به دودی کردن غیر مجاز شیشه‌های خودرو به نحوی که افراد بیرون از خودرو از فاصله حدود ۵ متری قادر به دیدن افراد داخل ماشین نباشند، ممنوع است.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده این خودروها توسط پلیس راهور، متخلف مشمول پرداخت جریمه نقدی ۵٠ هزار تومانی می‌شود.

موسوی پناه با بیان اینکه دودی کردن شیشه‌های خودرو باعث کاهش دید راننده در محیط پیرامون خود بویژه در شرایط جوی نامناسب و تاریکی هوا می‌شود اظهار داشت: این عامل به خودی خود باعث وقوع حوادث رانندگی تأثیرگذار می‌شود.

جلوگیری از ازدواج دختر ۱۰ ساله در سیرجان

پس از پیگیری‌های انجام شده توسط فرماندار و دادستانی سیرجان، ازدواج دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۳ ساله متوقف شد.

 فرماندار سیرجان در این خصوص گفت: طی پیگیری های انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج دختر ۱۰ ساله فقط در مرحله آزمایش بوده است و به تشکیل پرونده نرسیده بود. در پی تماس با سردفتر این دفترخانه ثبت ازدواج قرار شد هیچ اقدام دیگری انجام نشود و برگه هم از دختر و پسر گرفته می‌شود، دادستانی هم ورود کرد و موضوع ازدواج این دو نفر به طور کل منتفی شد.

وی افزود: دلایل زیادی برای ازدواج دختران در سن پایین وجود دارد، یکی از این دلایل تعداد زیاد فرزندان زیاد دختر یک خانواده بوده که به دلیل فقر مجبور به قبول کردن ازدواج دختر در سن پایین می شوند، هرچند که از چرایی ازدواج این دونفر اطلاعی ندارم .

محمودآبادی اضافه کرد: قانونا دفاتر ازدواج حق ثبت ازدواج زیر سن ۱۳ سال را ندارند و قرار شد که دفتر خانه همه مدارک را به خانواده پس دهد.

وی تاکید کرد: حیثیت مردم سیرجان و کرمان بسیار ارزشمند است و نباید به شایعات دامن زد به همین دلیل این موضوع سریع پیگیری و متوقف شد.

کد خبر 380308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.