ساخت ۸ شهرک صنعتی جدید در اصفهان

شهرضا_ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از احداث هشت شهرک صنعتی جدید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدجواد بگی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار با رییس دانشگاه دولتی این شهرستان، اظهار کرد: توسعه دو هزار هکتاری شهرک‌های صنعتی استان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت هشت شهرک صنعتی جدید به مساحت هزار و ۲۰۰ هکتار در دست اجرا است، عنوان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی وظیفه ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر فیبرنوری، ایستگاه آتش‌نشانی، تصفیه‌خانه و فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۷۰ شهرک صنعتی به مساحت ۱۲ هزار و ۲۰ هکتار در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت شهرک صنعتی خصوصی در استان ایجاد شده است.

بگی ادامه داد: بیش از ۶۱ درصد صنایع استان اصفهان زیر مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی، ۹۵ درصد صنایع کوچک و متوسط و پنج درصد در شمار صنایع بزرگ هستند.

وی از انعقاد ۹ هزار و ۶۰۰ قرارداد ایجاد واحدهای صنعتی خبر داد و افزود: ۱۱ نوع خدمت رایگان و یارانه‌ای به صاحبان صنایع ارایه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از شش هزار واحد صنعتی، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ دوره آموزشی برای ۱۰ هزار شرکت‌کننده برگزار شد.

بگی از برگزاری دوره‌های کارآفرینی، مهارتی، مدیریتی، تحقیق و توسعه و خدمات کسب و کار برای صاحبان صنایع و کارآفرینان خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌ها نقش میثری ایفا کنند.

وی با انتقاد از تکیه بعضی مراکز دانشگاهی به ارایه مطالب تئوری به دانشجویان، یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان ۸۰ درصد هزینه‌های دوره‌های مهارت‌آموزی و حرفه‌ای را پرداخت می‌کند تا یک نیروی کار آماده ورود به بازار کار شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه باید ۷۰ درصد دوره‌های عمومی و تخصصی باید در اختیار دانشگاه‌ها باشد، تأکید کرد: واحدهای صنعتی هزینه بسیاری را صرف انرژی می‌کنند، بنابراین به دنبال ارایه تکنولوژی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی هستیم.

بگی با اشاره به موقعیت صنعتی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در این شهرستان بیش از ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

کد خبر 380295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.