اصفهان پر افتخارترین تیم فوتبال دستی کشور

رئیس کمیته فوتبال دستی اصفهان گفت: تیم اصفهان بیشترین مقام‌ها را در رشته فوتبال دستی کشور داشته است.

منصور زیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فوتبال دستی یا فوتبال روی میز از سال ۸۵ زیر نظرITSF  قرار گرفته که هر دو سال جام جهانی را برگزار می‌کند. ایران از سال ۸۷ وارد این رشته ورزشی شد و  ورزشکاران ایرانی در مسابقات انتخابی جام جهانی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: از استان اصفهان خانم شکیبا زیدی و عماد عزیزی در جام جهانی فرانسه، آلمان و بلغارستان شرکت کردند و علیرضا خسرویان نیز در جام جهانی آلمان و مالزی شرکت کرد.

رئیس کمیته فوتبال روی میز استان اصفهان ادامه داد: چند سالی است که سه دوره لیگ برتر فوتبال روی میز به طور متمرکز در دو استان اجرا می‌شود.

زیدی در رابطه با ثبت‌نام و آموزش این رشته گفت: ابتدا کسانی که علاقه‌مند به این رشته هستند به خانه فوتبال روی میز واقع در چهارراه تختی در سرای ورزشکاران مراجعه و ثبت نام می‌کنند و سپس آموزش‌های لازم را توسط مربی‌های این رشته یاد می‌گیرند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان سه باشگاه فوتبال روی میز داریم که همه مردم در تمامی سنین می‌توانند از این باشگاه‌ها استفاده کنند.

رئیس کمیته فوتبال روی میز استان اصفهان اعلام کرد: تیم اصفهان بیشترین مقام‌ها را در رشته فوتبال روی میز در کشور داشته و در رده‌های بانوان، جوانان، بزرگ‌سالان و پیشکسوتان در تیم ملی عضو دارد.

زیدی ادامه داد: این رشته بسیار مهیج است و تمام سنین می‌توانند اوقات فراغت خود را با این رشته ورزشی پر کنند.

وی اظهار کرد: این رشته زیر نظر هیئت انجمن‌های ورزشی است و ما هرساله سعی می‌کنیم که مسابقات همگانی را بین مردم برگزار کنیم، اما شناخت آن‌ها از این ورزش کم است؛ کسانی که وارد این رشته می‌شوند به آن علاقه پیدا می‌کنند. بنابراین سعی داریم که آشنایی با این رشته را در میان مردم بالا ببریم.

کد خبر 380283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.