ماموران یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی بیمه می‌شوند

نمایندگان مجلس دستگاه های اجرایی را مکلف کردند تا ماموران یگان حفاظت خود را در راستای انجام وظایف و ماموریت های خود در قبال شهادت، فوت، بیماری صعب العلاج، نقص عضو، از کارافتادگی و حوادث براساس مقررات این قانون و آیین نامه اجرایی آن بیمه کنند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز دوشنبه سوم تیر مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزئیات لایحه حمایت قضایی و بیمه ای از ماموران یگان حفاظت دستگاه های اجرایی با ماده دو آن با ۱۴۷ رأی موافق، سه رأی مخالف و سه رأِی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده دو این لایحه؛ دستگاه های اجرایی ذی ربط مکلفند ماموران یگان حفاظت دستگاه مربوطه خود اعم از کارکنان ثابت، پیمانی و قراردادی را در راستای انجام وظایف و ماموریت های خود در قبال شهادت، فوت، بیماری صعب العلاج، نقص عضو، از کارافتادگی و حوادث براساس مقررات این قانون و آیین نامه اجرایی آن بیمه کنند.

تبصره ۱- در مواردی که دستگاه های اجرایی براساس قوانین و حسب مورد برای انجام ماموریت های سازمانی از افرادی غیر از ماموران یگان حفاظت استفاده می نمایند، مانند ماموران اجرایی محیط زیست و منابع طبیعی، دستگاه مربوطه موظف است نسبت به پوشش بیمه ای این دسته از افراد مطابق این ماده اقدام کند.

تبصره ۲- سازمان محیط زیست و منابع طبیعی موظف به پرداخت هزینه های درمانی، جبران خدمات و خسارات وارده به همیاران طبیعت و محافظان افتخاری و داوطلبان مردمی در اقدامات مرتبط با پیشگیری و اطفای حریق جنگل ها و مراتع کشور می باشند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 380282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.