تسهیلات ویژه به منظور افزایش مراکز اقامتی و تفریحی در تبریز

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهردار تبریز گفت: در راستای افزایش مراکز اقامتی در کلان‌شهر تبریز احداث هتل‌ها با هر درجه و ستاره در هر کاربری بعد از تصویب در کمسیون ماده ۵ از پرداخت هرگونه عوارض مفاد تعرفه عوارض محلی معاف بوده و در مجموعه شهرداری تبریز مبلغی از بابت هرگونه عوارض از آن اخذ نمی شود.

به گزارش ایمنا،‌ محمد حسین زاده با اعلام این خبر گفت: در خصوص تغییر کاربری مسکونی به هتل و هتل آپارتمان، مراکز تفریحی و گردشگری از عوارض موضوع ماده ۲۴ (سهم استفاده از ارزش اقتصادی و مزایای کاربری‌های جدید بر اساس طرح‌های شهری) این تعرفه معاف هستند.

وی  با  اشاره به ماده ۳۹  تعرفه عوارض محلی سال جاری و تسهیلات مندرج در این ماده ادامه داد: به‌منظور ایجاد انگیزه فعالیت بیشتر در بخش خصوصی جهت افزایش و توسعه مراکز فرهنگی از قبیل خانه‌های فرهنگ، کتابخانه، سینما، مراکز تفریحی و ورزشی، مراکز توریستی و اقامتی از قبیل کمپ‌های گردشگری معادل ۲ درصد زیربنای مشمول تراکم و هتل‌های ۳ ستاره و پایین‌تر معادل یک درصد زیربنای مشمول تراکم و هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و بیشتر معادل دو درصد زیربنا، در داخل مجموعه‌های احداثی با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طی مراحل قانونی (در صورت تصویب کمسیون ماده ۵) به‌عنوان واحد تجاری بدون عوارض محسوب می شود.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز افزود: کاربری های تجاری‌ خارج از ساختمان اصلی و مرکزی و یا تجاری با ورودی مجزا مشمول تسهیلات مذکور در این بند نمی شود.

حسین زاده با اشاره به اینکه بند ۱۱-۳۹ ماده ۳۹ و آیین نامه اجرایی آن که به پیوست تعرفه سال ۹۸ است ادامه داد: به ‌منظور رونق گردشگری و توسعه زیرساخت‌های رفاهی و اسکان مهمانان و گردشگران، چنانچه مالکین ساختمان‌های مسکونی موجود در برِ معابر شریانی درجه‌یک و درجه ۲ شهری و سایر معابر اصلی به‌شرط اخذ مجوز از شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر مراجع قانونی مربوطه برای تبدیل کل ساختمان به هتل آپارتمان و یا استفاده به‌عنوان هتل آپارتمان شامل عوارض نمی شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد گفت: احداث شهربازی اعم از روباز و سرپوشیده با اخذ مجوز از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز و مناطق شهرداری شامل عوارض نیست.

کد خبر 380273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.