نشانه های جسمی افسردگی چیست؟

در صورتی که پس از خواب یا استراحت کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنید، ممکن است به افسردگی مبتلا شده باشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افسردگی یک اختلال پیچیده خلقی است که مبتلایان به آن اشتیاق خود را برای انجام فعالیت‌هایی که در گذشته از آن لذت می‌بردند، از دست می‌دهند. احساس ناامیدی، درماندگی، اضطراب، پوچی و شرمندگی بعضی از نشانه‌های روحی این بیماری است اما افسردگی علاوه بر تاثیرات روحی، نشانه‌های جسمی نیز دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

مشکلات خواب

بی‌خوابی یا بیدار شدن در طول شب از رایج‌ترین علائم افسردگی است؛ البته برخی از مبتلایان به افسردگی بیش از حد معمول می‌خوابند. از دیگر نشانه‌های افسردگی، احساس خستگی و فرسودگی است؛ در صورتی که پس از خواب یا استراحت کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنید، ممکن است به افسردگی مبتلا شده باشید.

درد قفسه سینه

این نوع درد ممکن است به علت مشکلات ریوی، گوارشی یا قلبی ایجاد شود؛ بنابراین افراد پیش از هر کاری باید برای بررسی علل احتمالی آن به پزشک مراجعه کنند. درد قفسه سینه یکی از علائم افسردگی نیز محسوب می‌شود. افسردگی، خطر وقوع بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد؛ موضوع قابل توجه اینکه خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که سابقه حملات قلبی دارند، بیشتر از سایرین است.

درد عضلات و مفاصل

 افسردگی ممکن است منجر به بروز درد شود، زیرا پیام‌رسان‌های شیمیایی افسردگی و درد در مغز مشترک هستند. جالب است بدانید که احتمال ابتلا به دردهای مداوم در مبتلایان به افسردگی سه برابر سایر افراد است. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مبتلایان به افسردگی، سه برابر سایر افراد دچار میگرن می‌شوند و افرادی که به سردردهای میگرنی مبتلا هستند، پنج  برابر افراد سالم در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

مشکلات گوارشی

مغز و سیستم گوارشی به شدت به هم وابسته است؛ به‌همین دلیل است که افراد در هنگام اضطراب و نگرانی، دچار تهوع و درد معده می‌شوند. افسردگی، روده‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است با علائمی نظیر سوء هاضمه، اسهال یا یبوست همراه باشد.

تغییرات در اشتها و وزن

احساس گرسنگی در برخی مبتلایان به افسردگی کاهش می‌یابد اما برخی دیگر دست به پرخوری می‌زنند. نتیجه این تغییرات اضافه وزن یا کاهش وزن همراه با از دست‌دادن انرژی است. معمولا افسردگی با اختلالاتی نظیر پرخوری عصبی، بی‌اشتهایی عصبی و اختلال پرخوری همراه است.

کد خبر 380265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.