آموزش اصول ایمنی به ۱۵ هزار نفر در ۲۶۰ برج

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در راستای اجرای طرح آموزش اصول ایمنی به ساکنان ۹۹۹ برج بلندمرتبه پایتخت، تا به امروز ساکنان بیش از ۲۶۰ برج تحت آموزش قرار گرفته اند، گفت: به دنبال برگزاری کلاس های آموزش شهروندی ۱۵ هزار نفر در این دوره ها شرکت کردند.

به گزارش ایمنا، جلال ملکی  با بیان اینکه همزمان با گسترش شهرها و افزایش جمعیت شهری حوادث نیز گسترده تر و متفاوت تر شده است، اظهار کرد: یکی از نشانه های توسعه شهرها افزایش ساختمان های بلندمرتبه است و همین تراکم جمعیت در ساختمان های بلندمرتبه در صورت فقدان تجهیزات ایمنی و به ویژه عدم آگاهی کامل افراد نسبت به اصول ایمنی می تواند منجر به بروز حوادث بزرگ یا گستردگی حوادث کوچک شود.

وی با بیان اینکه بهترین روشی که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان اجرا می شود مشارکت شهروندان در تامین ایمنی شهرهاست، ادامه داد: امروزه اهمیت آگاهی در حوزه ایمنی کم تر از اهمیت وجود تجهیزات نیست؛ شهروندان با حضور در کلاس های آموزش ایمنی که سازمان آتش نشانی تهران سال هاست به صورت رایگان برگزار می کند، می توانند خود را در برابر حوادث مختلف آماده کنند.

سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه «طرح ۹۹۹» که سازمان آتش نشانی تهران اجرای آن را از حدود یک سال پیش آغاز کرده، یکی از برنامه هایی است که به واسطه آن می توان تا حدی خلاء آموزشی را در این زمینه جبران کرد، گفت: در این طرح کارشناسان این سازمان به همراه مربیان آتش نشان داوطلب پس از هماهنگی قبلی با هیئت مدیره و نمایندگان برج ها، در زمان مشخص با توجه به شرایط برج ها و حضور ساکنین با استفاده از تجهیزات، آموزش های لازم را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه هدف از این کار آشنا کردن شهروندان ساکن در برج ها و ساختمان های بلندمرتبه با مخاطرات پیرامون آن ها و آموختن روش های محافظت از خود در هنگام بروز حوادث است، تاکید کرد: سازمان آتش نشانی همواره به دنبال نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در زندگی شهروندان و جلب مشارکت حداکثری آن ها است.

ملکی با اشاره به اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته افزود: تا به امروز آموزش های «طرح ۹۹۹» در ۸ شهرک دارای ساختمان های بلندمرتبه ارائه شده است. در تعامل انجام شده با ارتش تصمیم نیز بر این شد تا خانواده ها و ساکنان شهرک های مسکونی متعلق به ارتش مورد آموزش قرار گیرند؛ خوشبختانه از این پیشنهاد استقبال خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون ساکنان ۱۰۰ برج تحت آموزش قرار گرفتند، گفت: با احتساب ارائه آموزش های لازم به ساکنان مناطق مسکونی متعلق به ارتش، به طور کلی بیش از ۲۶۰ برج آموزش های ایمنی لازم را از سوی مربیان آتش نشانی دریافت کردند.

سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تا به امروز ۱۵ هزار نفر در این کلاس های آموزشی شرکت کرده اند، اضافه کرد: در سال جاری با توجه به مشکلات به وجود آمده در فروردین ماه و اینکه آتش نشانی تهران شدیداً درگیر خدمات رسانی به سیل زده ها بود، کمی از سرعت این فعالیت کاسته و با آغاز تابستان کمی از استقبال ها کم شد، اما به معنای توقف اجرای این طرح نیست.

ملکی با بیان اینکه اجرای طرح آموزش کاملاً رایگان است، افزود: عده ای گمان می کردند اگر در این کلاس های آموزشی شرکت کنند به اسم آموزش شهروندی ساختمان هایشان رصد خواهد شد و آتش نشانی آن ها را مجبور به ایمن سازی می کند؛ اما هدف از این کار پایش ساختمان ها نبوده و تنها ایمن سازی ساختمان ها و آگاهی رسانی در این باره مدنظر بوده است. شهروندان با شرکت در کلاس هایی با ظرفیت زمانی ۲ تا ۳ ساعت می توانند جان خود را در برابر حوادث حفظ کنند.

کد خبر 380253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.