۱۰ برنامه مهم برای مدیران شهری در راستای کاهش اثرات گرد و غبار

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با صدور اطلاعیه و دستورالعملی برای مدیران شهری در راستای کاهش اثرات گرد و غبار، ۱۰ برنامه مهم را مورد تاکید قرار داد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به افزایش سرعت باد (جهت شرقی و شمال شرقی) همچنین فعال شدن کانون‌های گرد و خاک، مدیر عامل سازمان‌های قطار شهری، خدمات موتوری، پارک‌ها و فضای سبز، نوسازی و بهسازی، آتش نشانی و خدمات ایمنی و مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ملزم به اجرای ۱۰ آیتم به منظور کاهش اثرات این پدیده در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان شدند.

وی افزود: مشارکت عمومی و خودداری از هر گونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و مانند آن یکی از ۱۰ آیتم مطرح در اطلاعیه و دستورالعمل صادر شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان کاهش فعالیت بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم به خصوص در فضاهای باز شهری همچنین خودداری از خروج غیرضروری از منزل را از دیگر موضوعات مورد توجه عنوان کرد و ادامه داد: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس این بخشنامه مدیران شهری موظف شدند نسبت به کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان وضایعات، کاهش و یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، جلوگیری از روشن مانده اتوبوس و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری و تشدید برخورد با وسایل نقلیه موتوری که آلایندگی قابل رؤیت دارد، اقدام کنند.

امیری دهمین آیتم بخشنامه صادر شده را تهیه، توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر به عنوان وظیفه خدمتی آنها مشخص شده، عنوان کرد و افزود: این بخشنامه با رویکرد کاهش ایجاد خسارت اثرات گرد و غبار به شهر و شهروندان، ترویج استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی صادر شده است.

کد خبر 380242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.