سکونت ۲۳ درصد جمعیت شهر اصفهان در بافت‌های ناکارآمد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: تعداد ۴۴۹ هزار و ۹۴۷ نفر معادل ۲۳ درصد از جمعیت کل شهر اصفهان در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق آخرین مصوبات اخذ شده از کمیسیون ماده پنج، شهر اصفهان دارای دو هزار و ۳۸۰ هکتار بافت ناکارآمد است که معادل ۱۲درصد از مساحت کل شهر و در قالب ۲۳۷ لکه بوده و براساس آمار ۲۳ درصد از جمعیت کل شهر اصفهان در این بافت‌ها سکونت دارند.

وی افزود: ۲۳۷ لکه بافت فرسوده در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و در قالب چهارگونه بافت ناکارآمد با پیشنیه روستایی، اسکان غیررسمی، میانی و بافت ناکارآمد تاریخی پراکنده شده‌ ­است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه موضوع مهم و قابل تأمل، مقابله با گسترش اینگونه بافت‌ها و رفع مسائل و مشکلات موجود در آن، همواره دغدغه­‌هایی را بین مدیران شهری و دست اندرکاران مدیریت بحران شهری ایجاد کرده است، تصریح کرد: در این راستا قوانین، دستورالعمل و شیوه نامه‌های متعددی تدوین شده است که از جمله آنها می‌­توان به سیاست‌­های کلی نظام در بخش شهرسازی و مسکن، قوانین برنامه پنج‌ساله چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور در حوزه حمل و نقل و مسکن و قوانین ویژه بافت‌های ناکارآمد اشاره کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر و با طرح و فراگیر شدن موضوع بازآفرینی پایدار بافت‌های ناکارآمد شهری، صرفاً مداخله مستقیم در بافت کالبدی به عنوان راه حل معضلات و مشکلات این گونه بافت‌ها مطرح نیست و باید برای رفع آن‌ها به تمامی ابعاد حاکم بر بافت شهری اعم از کالبدی، اجتماعی، اقتصادی به صورت همزمان پرداخت.

فیض با اشاره به راه اندازی دفاتر تسهیلگری در شهر اصفهان، گفت: دفاتر تسهیلگری در پنج منطقه دیگر شهرداری اصفهان (مناطق شش، هفت، ۱۱، ۱۴ و ۱۵)  تسری پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه سال‌جاری پیش‌­بینی شده که علاوه بر فعالیت مجدد دفاتر تسهیلگری قبلی، دفاتر دیگری در سایر مناطق راه‌­اندازی شود.

کد خبر 380228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.