بزرگ‌ترین بنای چوبی جهان در کدام کشور است؟

بزرگ‌ترین بنای چوبی جهان، در جهت پیوند طبیعت با شهر، به زودی در اروپا ساخته خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران در نظر دارند بزرگ‌ترین بنای چوبی جهان را در اروپا طراحی کنند تا گامی بلند در جهت افزایش اکسیژن، بی اثر کردن کربن، تسویه آب و تقویت خاک بردارند. در این بنا قرار است از انرژی خورشیدی استفاده شود و مردم به فعالیت‌های مختلف و تعاملات اجتماعی بپردازند.

اکوتون، نامی که برای این بنا برگزیده شده است، توسط یک استودیوی معماری فرانسوی طراحی شده است و تا به امروز بزرگ‌ترین ساختمان چوبی اروپا، واقع در شهرستان آخکویی، در جنوب پاریس خواهد بود. در این پروژه قرار است عناصر طبیعی با چشم‌اندازهای شهری ادغام و یک پیوند یکپارچه بین طبیعت و شهر برقرار شود. اصطلاح "اکوتون" به یک منطقه موقتی بین دو اکوسیستم اشاره دارد که پیرامون یک بنا قرار می‌گیرد. اکوتون شامل دو تپه است که بنای چوبی و درختان در حال رشد روی این دو تپه قرار می‌گیرد.

ساختمان به شکل یک پلکان بزرگ ساخته می‌شود و دارای بالکن‌های بسیاری است که نور از طریق این بالکن‌ها به فضاهای اجتماعی و محل‌های کار نفوذ می‌کند. فضای داخلی بنای اکوتون نیز چند منظوره خواهد بود و دفاتر کاری، یک هتل، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و یک سالن ورزشی را در بر خواهد گرفت. گیاهان زیادی نیز در این فضا کاشته می‌شود و بنا را شبیه به تپه و بخشی از محیط زیست طبیعی، می‌کند.

در عصر حاضر، که "دوران بحران زیست محیطی جهانی" است، بناهایی نظیر اکوتون باعث افزایش توجه به ایجاد شهرهای پایدار در آینده می‌شود.

کد خبر 380225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.