بازگشتی با طعم شکوفه‌های گیلاس

بازگشت مری پاپینز محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی راب مارشال و نویسندگی دیوید مگی با بازی امیلی بلانت، بن شاو و کالین فرث، دنباله فیلم مری پاپینز است که پس از پنجاه و چهارسال ساخته شده و به بازگشت مری پاپینز، پرستار یک خانواده ساکن در لندن می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلم بازگشت مری پاپینز در ژانر موزیکال فانتزی روایتگر بازگشت مری پاپینز با بازی امیلی بلانت پرستار خانواده بنک است که در لندن ۱۹۳۰ روایت می‌شود. بیست و پنج سال بعد از ناپدید شدن مری، اکنون جین و مایکل، فرزندان خانواده بنک بزرگ شده‌اند. مایکل با بازی بن شاو، همسرش را از دست داده است و به همراه خواهر و سه فرزندش در خانه پدری‌اش در خیابان شکوفه‌های گیلاس، زندگی می‌کند.

زندگی مایکل درگیر یک مشکل مالی بزرگ می‌شود و بانک، خانه پدری مایکل را به مزایده می‌گذارد. فرزندان مایکل تمام تلاش خود را می‌کنند تا خانه یشان به مزایده نرود. در همین حین است که مری، پرستار کودکی مایکل و جین، با قدرت‌های جادویی‌اش بر می‌گردد تا یکبار دیگر، خانواده بنک را نجات دهد.

بازگشت مری پاپینز، دنباله فیلمی است که پنجاه و چهار سال پیش با بازی مریل استریپ ساخته شده است و طولانی‌ترین زمان ساخت فیلم‌های دنباله دار را به خود اختصاص داده است. بازگشت مری پاپینز، اگرچه تمام تلاشش را می‌کند تا به نسخه ابتدایی وفا دار بماند، اما به لطف پیشرفت امکانات سینمایی، حتی از نسخه پیشین هم خوش رنگ و لعاب‌تر در آمده است.

حضور آهنگ‌ها در این فیلم را نباید نا دیده گرفت. موسیقی در این فیلم، دارای شخصیت مستقل است و چنان برای مخاطب گوشنواز است که حتی ممکن است حواس مخاطب را از وقایع فیلم منحرف کند. 

تصاویر رنگارنگ، طراحی لباس‌های جذاب، ادغام فیلم با انیمیشن و به خصوص توجه به جزییات، همگی موجب می‌شود تا تماشگر، تجربه دیداری و شنیداری خاطره انگیزی را از دیدن این فیلم به دست بیاورد. فیلم با تصویر جذابی آغاز می‌شود: مردی که شغلش روشن کردن فانوس‌های محله است. او صبح‌ها پیش از طلوع آفتاب، چراغ‌های خیابان را خاموش می‌کند و غروب‌ها، با تمیز کردن فانوس‌های محله، آن‌ها را روشن می‌کند.

نشان دادن چنین جزییاتی در فیلم، به تماشاگر تجربه‌ای می‌دهد که با تصاویر کارت پستالی و رؤیایی لندن و ساکنان محله افسانه‌ای شکوفه‌های گیلاس، آشنایی رؤیایی پیدا کنند. مری پاپینز چنان رؤیایی تصویر می‌شود که هر تماشاگری آرزو می‌کند بازهم با فیلم دیگری، این پرستار جادویی، برگردد و آرزوی بچه‌ها را نجات بدهد.

کد خبر 380222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.