۱۳ شهر سیستان‌وبلوچستان در محاصره ملخ/جمعه خونین در رفسنجان

در بسته خبری امروز از کاهش ۳۵ درصدی آمار طلاق در جیرفت تا رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کالای غیرنفتی از بندر چابهار و اعتبار ۱۳ میلیاردی برای مرمت قنات‌های سیل‌زده را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

ایجاد مرکز جراحی‌های کوچک در بیمارستان ۳۲ تخت خلیل‌آباد

خراسان رضوی: بهروز بنیادی،‌ نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیمارستان ۳۲ تخت خوابی خلیل‌آباد گفت: قرار است این بیمارستان به‌عنوان مرکز جراحی‌های کوچک در بخش چشم، گوش و حلق و بینی فعالیت کند و امکانات بیمارستان در این بخش‌ها تجهیز شود.

آموزش ۵۵۰ تسهیل‌گر اقتصاد مقاومتی در خراسان‌رضوی

خراسان رضوی: علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از آموزش ۵۵۰ تسهیلگر در سطح استان برای کمک به اقتصاد مقاومتی و همکاری با معین‌ها خبر داد و اظهار کرد: تا کنون طرح‌های سرمایه‌گذاری معین‌ها در سطح استان با ۶۵ درصد پیشرفت کاری مواجه است.

کشف بیش از ۵۰۰ قطعه چکاوک وحشی در مشهد

خراسان رضوی:  تورج همتی، ​مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف ۵۲۸ قطعه پرنده وحشی از یک متخلف حرفه‌ای سابقه‌دار در مشهد خبر داد.

******************************************************************************************************************************

خراسان‌جنوبی پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا در کشور

خراسان‌جنوبی:  نبی‌الله خون‌میرزایی، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه خراسان‌جنوبی به عنوان یکی از چهار استان پایلوت و فعالیت‌های تجاری پرورش ماهی تیلاپیا در کشور تعریف شده، گفت: ظرفیت بالقوه برای این فعالیت منحصر به فرد در این استان فراهم است.

اعتبار ۱۳ میلیاردی برای مرمت قنات‌های سیل‌زده

خراسان‌جنوبی: محمد حسن غلامی، ​مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از شش هزار و ۵۲ رشته قنات در استان جریان دارد، گفت: ۳۳۴ رشته قنات در استان بر اثر سیل آسیب دید.

۲۶ روستای خراسان‌جنوبی از چرخه آبرسانی سیار خارج شدند

خراسان‌جنوبی: مهدی صفوی‌نژاد، ​مدیرعامل شرکت آبفای روستایی خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته ۴۶۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شد که با خارج شدن چندین روستا از چرخه آبرسانی سیار، هم‌اکنون۴۲۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

******************************************************************************************************************************

شرایط دریای عمان برای صید و صیادی مناسب نیست

سیستان وبلوچستان: محمدرضا سالاری فنودی، دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در چهار روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است، گفت: مناطق شرقی دریای عمان برای صید و صیادی مناسب نیست.

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کالای غیرنفتی از بندر چابهار

سیستان وبلوچستان: ​بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کالای غیرنفتی از بندر چابهار طی سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

۱۳ شهرستان سیستان وبلوچستان در محاصره ملخ

سیستان وبلوچستان: غلامحیدر زورقی، رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستاناظهار کرد: با شروع مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در اسفندماه سال گذشته پیش بینی سازمان خواروبار جهانی، مبارزه با این آفت در سطح ۲۰هزار هکتار بود اما شرایط محیطی مناسب وهجوم دستجات بیشتر ملخ از آنسوی مرز به سمت شهرستانها ی استان کم کم سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر را افزایش داده بگونه ای که در حال حاضر ۱۳شهرستان درگیر مبارزه با این آفت بین المللی است.همین امر پیش بینی برای مبارزه با ملخ در سیستان وبلوچستان را تا سطح ۱۵۰ هزار هکتار ارتقا داد.

******************************************************************************************************************************

کاهش ۱۵ درصدی ورود به زندان در رفسنجان

کرمان: حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی، دادستان رفسنجان گفت: سال گذشته آمار ورودی به زندان در رفسنجان ۱۵ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۳۵ درصدی آمار طلاق در جیرفت

کرمان: حسین شکوهی، رییس دادگستری جیرفت گفت: در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد آمار طلاق در سطح شهرستان جیرفت کاهش یافته است.

جمعه خونین در تصادفات رفسنجان با ۴ کشته و زخمی

کرمان:وحید پورموسی، رییس پلیس راه رفسنجان گفت: چهار فقره تصادف در محورهای رفسنجان، ۲ فوتی و ۲ مجروح بر جای گذاشت.

کد خبر 380220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.