از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر چه خبر؟

معاون سازمان سرمایه‌‏گذاری و مشارکت‌‏های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری قراردادهای مشارکتی خوبی با سرمایه‌گذاران منعقد شده است، گفت: قرارداد احداث تصفیه خانه تکمیلی پساب تصفیه خانه‌های شمال و جنوب اصفهان یکی از قراردادهایی است که تا یک ماه آینده نهایی می‌شود.

علیرضا برهانی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: قرارداد احداث تصفیه‌خانه تکمیلی پساب تصفیه خانه های شمال و جنوب اصفهان در بهبود کیفیت آبیاری فضای سبز شهر بسیار تاثیرگذار خواهد بود .

وی با بیان اینکه تا دو سال پیش ۸۰ درصد قراردادهای سازمان سرمایه گذاری شهرداری اصفهان در قالب مشارکت مدنی(آورده شهرداری زمین و پروانه و سهم سرمایه گذار اجرا و بهره برداری از پروژه) بود، افزود: از دو سال قبل تاکنون افزایش سهم قراردادهای این سازمان بر مبنای قراردادهای ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) و ساخت، بهره برداری، اجاره و انتقال مالکیت (BOLT) بوده است.

معاون سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به قراردادهای ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT)، گفت: در این نوع قرارداد تامین سرمایه بر عهده بخش خصوصی و منافع حاصل از پروژه در طول دوره بهره‌برداری به بخش خصوصی تعلق می گیرد، اما مالکیت طرح برای بخش عمومی است؛ همچنین مدت زمان دوره بهره‌برداری در این نوع قرارداد باید حداقل به میزانی باشد که منافع حاصل از آن بتواند اصل و فرع سرمایه را از طریق سود جبران کند.

وی تصریح کرد: در قراردادهای ساخت، بهره‌برداری، اجاره و انتقال مالکیت (BOLT)، شریک بخش خصوصی، طراحی، تامین مالی و ساخت یک پروژه را بر عهده می‌گیرد و از تاسیسات ساخته شده برای مدت معینی بهره‌برداری می‌کند و در طول مدت بهره‌برداری اجاره به بخش عمومی پرداخت می کند، وقتی مدت اجاره‌نامه تمام شد، دارایی‌ها به شریک بخش عمومی بازگردانده می‌شود.

برهانی‌پور دستاوردهای یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در زمینه جذب سرمایهگذاران برای اجرای پروژههای مشارکتی در بخش‌های خدماتی و تفریحی ارزشمند دانست و تصریح کرد: گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه شهر اصفهان به واسطه جذابیتهای تاریخی، طبیعی و تفریحی این جهان‌شهر است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری معرفی کرد که این اقدام قطعاً میتواند بازده اقتصادی خوبی برای شهر اصفهان به همراه داشته باشد.

کد خبر 380218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.