بهترین ساختمان سبز جهان در سنگاپور

باغ‌های عمودی با پایین آوردن دمای هوا و کاهش نیاز به تهویه اغلب به عنوان راهکاری مفید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود حال آنکه این دیوارهای سبز منافعی بسیار فراتر از ابعاد مالی در بر دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، باغ عمودی یا دیوار سبز، سطحی عمودی پوشیده از گیاهان سرسبز و مقاوم است که به منظور تصفیه هوا و کاهش دما، در داخل یا خارج از ساختمان‌ها، ایستگاه‌ها و اماکن عمومی و خصوصی شهرهای شلوغ و پرتردد نصب می‌شود. احداث این باغ‌ها تعامل بین انسان و طبیعت را افزایش می‌دهد و زندگی آلوده شهرنشینی را هرچه بیشتر به سوی "دوستدار محیط زیست شدن" سوق می‌دهد.

با توجه به مزایای مالی و روانی فراوان این باغ‌ها، کشورهای بسیاری در دنیا اقدام به سبز کردن دیوارهای اماکن عمومی و خصوصی خود کرده‌اند که یکی از این کشورها، سنگاپور است. سخنگوی انجمن پارک‌های ملی سنگاپور اعلام کرده است که باغ‌های عمودی با کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، اثرات گرمای شهری را پایین می‌آورد و از نیاز به تهویه هوا می‌کاهد. از سوی دیگر ساختمان‌های سبز با بهبود کیفیت هوا، افزایش رضایت کلی ساکنان را به همراه دارد.

در این کشور ایجاد دیوار سبز و باغ‌های عمودی نیازمند هیچگونه الزامات خاصی نیست و تنها مستلزم تصویب مقامات مربوطه است. دولت از چنین طرح‌هایی استقبال و حمایت می‌کند و توسعه‌دهندگان املاک را تشویق می‌کند که تحت برنامه "محوطه‌سازی برای فضاهای شهری و افزایش طراوت و شادابی"، ساختمان‌های خود را سرسبز کنند و از مزایای غیرمادی حاصل از تزئینات هر چه سبزتر آن بهره‌مند شوند. به عنوان مثال پاداش تبدیل سقف‌ ساختمان‌های مناطق مرکزی شهرها به باغ‌ها و پارک‌های سرسبز، داشتن یک محوطه چمن‌کاری‌شده بیرونی برای صرف غذا است.

شرکت توسعه املاک City Developments (CDL) در سنگاپور که مجری طرح "خانه درختی" در ناحیه شهری بوکیت تیماه (Bukit Timah) است موفق به ثبت یک باغ عمودی ۲۴ طبقه‌ای شامل چهار برج و ۴۲۹ واحد، به عنوان بزرگ‌ترین باغ جهان در رکورد جهانی گینس شده است که جوایزی همچون "بهترین ساختمان سبز نوآورانه"، بهترین طراحی پایدار، جایزه جهانی CDL و Green Mark Platinum را از آن خود کرده است. این ساختمان یکی از ۱۵۴ پروژه باغ عمودی در سنگاپور است. از جمله پروژه‌های دیگر این شرکت می‌توان به هتل Parkroyal در Pickering و مرکز مالیOcean  اشاره کرد.

باغ عمودی موسوم به "خانه درختی" با توجه به پایداری محیط طراحی شده است و چیزی فراتر از یک ساختار معماری منحصر به فرد است. این باغ یک عایق طبیعی محسوب می‌شود که با تصفیه آلاینده‌ها و دی‌اکسیدکربن هوا منجر به کاهش اثرات کربن ساختمان می‌شود، گرما را کاهش می‌دهد، از انرژی موردنیاز برای خنک‌سازی فضای داخلی ساختمان کم می‌کند و مصرف انرژی تهویه هوا برای ۴۸ اتاق رو به غرب آن را بین ۱۵ تا ۳۰ درصد پایین می‌آورد.

از جمله دیگر ویژگی‌های سبز به کار رفته در خانه درختی، استفاده از پنجره‌های رنگی دوستدار محیط و مقاوم در برابر حرارت، نصب آسانسورهایی با ولتاژ و فرکانس موتور متغیر، برنامه حالت خواب (یک حالت کم‌مصرف برای دستگاه‌های الکترونیکی) و سنسور حرکتی در راه‌پله‌ها به منظور فعال‌سازی خودکار سیستم روشنایی است.  

کد خبر 380211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    3 0
    عالی۲۰