۲۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ایثارگران پرداخت شد

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد در خصوص تسهیلات قرض الحسنه ارائه شده به ایثارگران عضو صندوق در سه ماهه نخست سال ۹۸ گفت: صندوق قرض‌الحسنه شاهد از اول فروردین ۱۳۹۸ تا ۳۱ خرداد تعداد ۲۵ هزار و ۵۲۵ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۴۵۴ میلیارد و ۹۸۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان به ایثارگران عضو پرداخت کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از از بنیاد شهید و امور ایثارگران، اسلام کریمی اظهار کرد: عملکرد صندوق قرض‌الحسنه شاهد در مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۶۱ هزار و ۶۹۹ فقره وام به ارزش ۲۴۲ میلیارد و ۹۳۱ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بوده است که این آمار ۱۸ درصد افزایش تعداد و ۸۸ درصد رشد ریالی وام‌ها نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته از ایثارگران دریافت‌کننده وام افزود: برای بیش از ۲۵ هزار نفر از دریافت‌کنندگان وام در سال جاری پیامک ارسال شده که از ۴ هزار نفر شرکت کننده در این نظرسنجی، حدود ۹۸ درصد آنها از خدمات صندوق ابراز رضایت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه سقف وام‌ها در سال جاری از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش‌یافته است افزود: از تعداد وام‌های تخصیص یافته در سال جاری پنج هزار و ۸۹۸ فقره به ارزش ۱۰۴ میلیارد و ۴۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به استان‌های سیل‌زده پرداخت شده است که شامل استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی بوده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته از ایثارگران دریافت‌کننده وام گفت: برای بیش از ۲۵ هزار نفر از دریافت‌کنندگان وام در سال جاری پیامک شرکت در نظرسنجی ارسال شد که ۴ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که بیش از ۹۸ درصد آن‌ها از خدمات صندوق ابراز رضایت کردند. با ۲ درصد باقی‌مانده نیز به‌صورت تلفنی تماس گرفته شد که دلیل نارضایتی آن‌ها عمدتاً پایین بودن سقف وام و زمان بازپرداخت اقساط آن بوده که هر دوی این موارد بر اساس مقررات و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی بوده است.

در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

شمار کل جانبازان کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می‌رسد. ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر (۵۹ درصد) جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر (۴۱ درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

کد خبر 380210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.