داستان تکراری مرسدس و قهرمانی

هتشمین مرحله از رقابت های فرمول یک در فرانسه با برتری دو مرسدس یعنی همیلتون و بوتاس به پایان رسید تا این تیم دست نیافتنی تر از همیشه شود.

به گزارش خبرنگار، رانندگان و تیم‌های فرمول یک پس از پشت سر گذاشتن یک مسابقه پرحاشیه در کانادا به فرانسه آمدند تا دور بعدی مسابقات را پی گیری کنند. پیست "پل ریکارد" فرانسه‌ در سال ۱۹۷۱ اولین میزبانی خود را پشت سر گذاشت و پس از چند سال دوری از مسابقات بار دیگر سال گذشته به فرمول یک بازگشت. این پیست با پنج کیلومتر و ۸۰۰ متر طول و ۱۵ پیچ یکی از بزرگتری پیست‌ها محسوب می‌شود.

همچنان بحث اول در فرانسه حاشیه‌های مسابقه کانادا و  جریمه پنج ثانیه‌ای "سباستین فتل" بود که موجب شد او جایگاه نخست را از دست دهد. در فرانسه درخواست فراری برای بررسی دوباره صحنه که به پنالتی فتل انجامید، توسط فدراسیون جهانی قبول نشد و همین مسئله بار دیگر آتش اختلافات را شعله ور کرد.

در همین میان "لوییز همیلتون" بار دیگر با مرسدس خودنمایی کرد و در تعیین خط برای هشتاد و ششمین بار بهترین زمان را ثبت کرد تا رکورد خود به عنوان برترین راننده تاریخ در تعیین خط را ارتقا بخشد. همچنین هم‌تیمی همیلتون یعنی "والتری بوتاس" نیز دوم شد تا دو خودرو مرسدس در کنارهم استارت بزنند. لکرک و ورشتاپن نیز سوم و چهارم شدند، ضمن اینکه دو خودرو مکلارن نیز برای اولین بار در این فصل در رده پنجم و ششم استارت قرار گرفتند. فتل اما به دلیل نقض فنی رده‌ای بهتر از هشتمی به دست نیاورد.

راس ساعت ۱۷:۴۰ یکشنبه با خاموش شدن پنج چراغ استارت پیست پل ریکارد هشتمین مرحله فرمول یک آغاز شد. همیلتون از همان ابتدا با استارت خوب خود در رده اول باقی ماند و فاصله خود را با بوتاس در رده دوم زیاد کرد. بهترین شروع مسابقه را فتل داشت، راننده فراری خیلی زود دو رده کسب کرد و از همان دورهای اول سبقت‌های خود برای رسیدن به راننده‌های برتر شروع کرد. همچنین سرجیو پرز راننده تیم ریسینگ پوینت در همان ابتدا به دلیل خارج شدن از پیست و کسب رده، پنج ثانیه جریمه شد.

 درگیری جذابی در دورهای ابتدایی مسابقه بین "دنیل ریکیاردو" راننده تیم فرانسوی رنو و "پیرگسلی" راننده فرانسوی تیم ردبول صورت گرفت. ریکیاردو پس از بارها تلاش برای سبقت گرفتن از گسلی، بالاخره در مسیر مستقیم و با استفاده از DRS(سیستم پیشرفته‌ای که در فرمول یک برای سبقت از آن استفاده می‌شود) سبقت گرفت تا احساس دوگانه‌ای به هواداران حاضر در پیست فرانسه دست دهد!

در ادامه مسابقه استراتژیست‌های فراری سعی داشتند با بیرون نگه داشتن فتل پس از اینکه ورشتاپن لاستیک خود را عوض کرد، او را به ورشتاپن نزدیک کنند؛ اما فتل نتوانست دورهای سریع بزند و پس از تعویض لاستیک در رده پنجم باقی ماند. در دور سی‌ام مسابقه "الساندر آلبون" با سبقتی زیبا از "آنتونیو جووانتزی" عبور کرد تا برای چند ثانیه هیجان را به مسابقه تزریق کند.

تا چند دور پایانی مسابقه دیگر اتفاق خاصی نیافتاد و راننده‌ها جایگاه خود را حفظ کردند؛ تنها پنج دور تا پایان مسابقه باقیس مانده بود که درگیری بین هالکنبرگ و کیمی رایکونن برای کسب رده نهم به اوج خود رسید. راننده کشته کار تیم آلفارومئو در مقابل خودرو رنو دفاع سرسختانه‌ای انجام داد و با یک امتیاز بیشتر مسابقه را به پایان رساند.

پدیده مسابقه فرانسه لندو نوریس بود، راننده تیم مکلارن با مشکلات فراوان توانست در بین ۱۰ راننده برتر باقی بماند و تا دور آخر در رده هفتم قرار داشت اما یک اشتباه کوچک در آخرین دور مسابقه باعث شد تا سه راننده‌ای که پشت سر او بودند از او رد شوند و در نهایت دهم شود. نوریس همچنین توانست با رای مردمی به عنوان برترین راننده روز انتخاب شود.

لوییز همیلتون بار دیگر یک مسابقه دیگر از فصل ۲۰۱۹ فرمول یک را برد تا خود را به قهرمانی فصل نزدیک‌تر کند. بوتاس نیز همچنان نزدیک‌ترین تعیقب کننده هم‌تیمی خود است، به نظر نمی‌رسد بتوان او را رقیب سرسختی برای همیلتون بدانیم. فتل در مقابل هم‌تیمی خود یک بار دیگر نیز شکست خود تا نه تنها از همیلتون دورتر شود، بلکه جایگاه خود در فراری را نیز متزلزل ببیند.

کد خبر 380194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.