اختصاص آب برای کشت بهاره اصفهان

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان از تخصیص آب کشت تابستانه برای حوضه آبریز زاینده رود خبرداد.

اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره جزییات این خبر اظهار کرد: امروز در نوزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده رود آب برای کشت تابستانه تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه بارندگی ها امسال مطلوب بوده است، افزود: با توجه به بارش های سال آبی جاری و براساس طومار شیخ بهایی و اسناد موجود، حقابه داران این حوضه آبریز برای کشت غله و صیفی حقابه دارند، مضاف بر این با در نظر گرفتن اشجار و باغات و کشت های چند ساله مانند یونجه باید نیاز آبی آنها تامین شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب باید در پایان سال آبی یعنی آخر شهریور ۹۸ برای کشت پاییزه در سد زاینده رود باقی بماند ضمن رعایت تخصیصات برای شرب، صنعت و دیگر بخش ها، مقرر شد بخشی از آب نیز برای کشت صیفی در تابستان برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

امینی اظهار کرد: برای کشت تابستانه حدود ۳۵۰ تا ۳۷۰ میلیون مترمکعب اختصاص خواهند داد.

وی گفت:زمان دقیق رهاسازی آب مورد نیاز برای کشت تابستانه پس از تشکیل جلسه کمیته ۱۵ نفره اصناف کشاوزی حوضه زاینده رود با حضور مسئولان شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اعلام خواهد شد زیرا باید نحوه توزیع و حفاظت و دیگر موارد بررسی و برای آن تصمیم گیری شود.

دبیراجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان با اشاره به مشکلات و موانع موجود در مسیر این رودخانه، خاطرنشان کرد: باید موانع در حریم و بستر زاینده رود برداشته شود، رودخانه نیاز به ساماندهی دارد، زیرا با توجه به فصل گرما و تبخیر زیاد مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تمهیداتی در نظر گرفته شود که بتوان به همه مناطق برای کشت تابستانه آب رسانی کرد.

کد خبر 380189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.