میوه فروش محله از اتهام تجاوز به زن همسایه تبرئه شد

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از ماجرای شی عجیب در آسمان سنندج تا روش های سنتی برای رفع گرمازدگی و تبرئه مرد میوه فروش از اتهام تجاوز به زن همسایه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زنی دو سال قبل به مأموران پلیس شکایت کرد و مدعی شد که از سوی مرد همسایه مورد آزار قرار گرفته ‌است. این زن گفت: صبح خیلی زود شوهرم سر کار رفت و من در خانه خواب بودم که دیدم مرد همسایه وارد خانه شد و من را مورد آزار قرار داد. وقتی تهدیدش کردم، از خانه‌ام رفت و حالا من آمده‌ام که از او شکایت کنم.

قضات برای مشخص‌شدن موضوع به پزشکی‌قانونی دستور دادند تا از روی نمونه‌برداری‌های انجام‌گرفته مشخص کنند آیا آثار برجای‌مانده ناشی از تعرض مرد متهم بوده است یا نه. متخصصان آزمایش‌ها را انجام دادند، اما اعلام کردند در یک اتفاق نادر که در این نمونه‌ها وجود دارد نمی‌توانند تشخیص دهند دی‌ان‌ای موجود ناشی از رابطه زن با متهم بوده‌ است. به عبارتی دیگر آنها نتوانستند تأیید کنند که دی‌ان‌ای آثار برجای‌مانده روی بدن زن ناشی از تعرض مرد بوده ‌است و نتوانستند آن را رد هم بکنند.

زن شاکی مدعی بود که متهم مدتی نسبت به وی نظر داشته است. او گفت: من نمی‌خواستم با او رابطه داشته‌ باشم، اما این موضوع را هم به شوهرم نگفتم، چون می‌ترسیدم درگیری بین آنها رخ دهد. به همین خاطر سکوت کردم تا اینکه روز حادثه بعد از اینکه شوهرم سر کار رفت، من در خانه خواب بودم. متهم با کارت در خانه را باز کرده و وارد شده ‌بود. او به سمت من حمله کرد و من را مورد تعرض قرار داد.

این در حالی است که مرد متهم در دفاعیاتش اظهارات این زن را رد کرد و گفت: من اصلا به این زن به زور تعرض نکردم. او دروغ می‌گوید. ما مدتی بود که با هم رابطه داشتیم. این زن می‌گفت که از من خوشش می‌آید و حتی چندباری هم از من پول گرفت. به من بدهکار بود. من میوه‌فروش بودم و از من میوه می‌خرید و پولش را نمی‌داد. می‌گفت شوهرش به او پول نمی‌دهد و بی‌پول می‌ماند. من هم از این زن خوشم می‌آمد، ضمن اینکه همسر خودم بیمار بود و ما مشکلاتی داشتیم، به همین خاطر هم با این زن رابطه برقرار کردم. روز حادثه طبق قرار قبلی، زن در را باز گذاشت. به من گفته ‌بود وقتی که شوهرش از خانه بیرون رفت در را باز می‌گذارد تا من وارد خانه او شوم و من هم قبول کردم. وارد خانه شدم، اما رابطه جنسی با او نداشتم و این زن درباره من دروغ می‌گوید.

پس از برگزاری دادگاه با توجه به انکار متهم و دلایلی که در پرونده وجود داشت، قضات وارد شور شدند و متهم را از اتهام زنای به عنف و احصان تبرئه کردند، اما به دلیل رابطه نامشروع با زن شوهردار او را به ۹۹ ضربه شلاق، یک سال تبعید و ۱۲۰ ساعت نظافت اماکن عمومی محکوم کردند. به رغم اعتراض زن و مرد متهم به رای صادره، در نهایت حکم در دیوان‌عالی کشور تایید و برای اجرا به دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

کاهش سن اعتیاد به ۱۶سال

به گفته ایوب سلیمانی جانشین ناجا، سن اعتیاد در کشور به ۱۶ سال رسیده است. وی با اشاره به اینکه در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۲ هزار تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: در سال گذشته نیز بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر کشف شد.

دستگیری دو ماهیگیر در سد لتیان

عباس سالاری مسئول منطقه حفاظت شده ورجین تهران گفت: محیط بانان این منطقه در پایان هفته گذشته حین گشت و پایش شبانه به دو نفر صیاد غیرمجاز که با قایق داخل سد لتیان مشغول دام و تورکشی بودند، برخورد کردند.

وی با اشاره به اینکه ماموران پس از ساعت‌ها کمین موفق به دستگیری متخلفان شدند، اظهار کرد: از این صیادان تعداد پنج حلقه تور ماهیگیری، ۳۳ عدد ماهی زردپر و یک قایق بادی کشف و ضبط شد. متخلفان پس از تشکیل پرونده و پرداخت مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. 

ارائه گزارش منشاء گرد و غبار شمال شرق کشور به وزارت امور خارجه

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: گزارش منشاء فرامرزی گرد و غبار شمال شرق کشور تهیه و به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ارائه شد.

این گزارش با هدف کمک به وزارت امور خارجه در زمینه رایزنی با کشورهای عامل افزایش گرد و غبار در شرق کشور ارائه شده است.

وی با بیان این که شرق کشور از دو کانون گرد و غبار در قره قوم ترکمنستان و هرات افغانستان تحت تاثیر است گفت: در تهیه طرح یاد شده شهرهای مشهد، خواف، تایباد و سرخس که بیشترین تاثیر را از این کانون‌ها دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

شمار بازنشسته های فرهنگی کشور رو به افزایش است

 معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در سال های آینده با سیل بازنشستگی فرهنگیان و معلمان کشور مواجه خواهیم شد

طاهر روشندل با اشاره به برخی دستاوردهای دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته گفت: در سال گذشته با افزایش چند برابری ظرفیت پذیرش دانشجو معلمان، توزیع و ثبت اطلاعات دانشجویان به تعداد ۲۵۰۰۰ نفر در پورتال سازمان سنجش با بیش از ۶۰۰۰ رکورد ثبت در سال ۹۷ انجام شد.

وی همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری کارورزی مدیریت‌های استانی دانشگاه فرهنگیان با ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور، آموزش حدود ۱۰۰۰۰ نفر از مهارت آموزان (طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه) و برگزاری دوره‌های دانش افزایی ویژه استادان را از جمله توفیقات سال گذشته عنوان کرد.

روش سنتی برای رفع گرمازدگی

استفاده از خاکشیر یخ‌زده و شربت آب‌لیمو برای جلوگیری از گرمازدگی موثر است. برای جلوگیری از اسهال و تأثیر خنکی، خاکشیر باید به شکل یخ‌زده یا همراه خرده یخ مصرف شود، در غیر این صورت ملین و اسهال‌آور است.

هوای داغ تابستان بسیاری از مردم را دچار گرمازدگی می‌کند و متخصصان طب سنتی معتقدند که مصرف شربت سکنجبین برای رهایی از گرمازدگی این روزها بسیار مفید است.

نوشیدن شربت سکنجبین منافع بسیاری دارد. یکی از منافع سکنجبین این است که، چون آن را با یخ خنک کرده و می‌نوشند، صفرا را می‌برد و از التهاب حرارت معده می‌کاهد و آن چه بلغم در معده و روده‌ها باشد، خارج می‌کند.

اگر سکنجبین را با ریشه و تخم کاسنی مخلوط کرده و کمی گلاب به آن اضافه کنند، نوشابه‌ای پر سود و شگفت‌آور می‌شود، به خصوص برای کسانی که جگر و معده‌ای گرم داشته یا دچار گرفتگی معده شده‌اند و نیز برای کسانی که مبتلا به نفخ هستند منافع زیادی دارد، اما برای مبتلایان به زخم معده و روده، مضر است.

چند نکته مهم:  هنگام گرمازدگی از گرفتن دوش آب سرد به جهت ایجاد شوک، از قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر به دلیل ایجاد عفونت‌های تنفسی و از نوشیدن سریع مایعات بسیار سرد به جهت به هم خوردن وضعیت سیستم ایمنی و گوارشی بدن خودداری کنید.  با استفاده از حوله خنک در بدن فرد گرمازده، وی را به حالت طبیعی بازگردانید.

 میوه‌هایی مانند آلبالو، خیار و هندوانه نقش بسزایی در تنظیم درجه حرارت بدن دارند. از آنجا که فرد گرمازده اشتهای زیادی برای خوردن آب سرد و یخ دارد، باید وی را تشویق کرد تا به تدریج و آهسته مایعات را بنوشد تا معده وی دچار تحریک و درد نشود.

ماجرای شی عجیب در آسمان سنندج

شب گذشته نوری سبز رنگ و بسیار عظیم برای چند ثانیه به کلی آسمان سنندج، کامیاران، روانسر و جوانرود و پاوه و ثلاث باباجانی را روشن و نورانی کرد. عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کردستان درباره شی نورانی که دیشب در آسمان کردستان رویت شد، گفت: این شی بشقاب پرنده و یا موجود فضایی نیست. احتمالا این شیء نورانی موشک فضایی است که سوخت خود را تخلیه کرده است.

سلطان هروئین به اعدام محکوم شد

به گفته رئیس کل دادگستری استان فارس حکم پرونده سلطان هروئین به جرم خرید و فروش ۱۷۰۰ کیلوگرم هروئین صادر و این فرد به اعدام محکوم شده است.

وی با بیان اینکه اتهام این فرد، افساد فی الارض و حکم صادره برای او اعدام در ملأ عام بوده است، گفت: این حکم در مرحله فرجام خواهی قرار دارد و در زمان مقرر پیرامون آن از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

بدقولی مکرر تامین اجتماعی در پرداخت بدهی بیمارستان‌ها

سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به مطالبه دانشگاه‌ها از بیمه تامین اجتماعی گفت: مشکل اصلی در میزان مطالبات از سازمان های بیمه گر مربوط به سازمان تامین اجتماعی است، به طوری که این سازمان علاوه بر مطالبات سال ۱۳۹۷، تاکنون مطالبات مربوط به بهمن و اسفند سال ۱۳۹۶ را نیز پرداخت نکرده است.

وی افزود: براساس ماده ۳۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت سازمان‌های بیمه گر خدمات درمانی موظفند ۶۰ درصد صورتحساب های ارسالی از سوی بیمارستان طرف قرارداد را قبل از رسیدگی ظرف مدت دو هفته به عنوان علی الحساب و بقیه مطالبات موسسات و مراکز بهداشتی درمانی را تا سه ماه پس از تحویل اسناد مربوط به نماینده رسمی صندوق پرداخت کند.

وی عنوان کرد: با توجه به کوتاهی سازمان تامین اجتماعی در پرداخت به موقع مطالبات دانشگاه ها که ممکن است صدمه های جبران ناپذیری به حوزه سلامت وارد کند و اجرا نشدن مفاد توافق منعقد شده با وزارت بهداشت و همچنین عملیاتی نکردن قول های مکرر این سازمان، نظر به پیگیری های مداوم وزیر بهداشت و دستور صریح رییس جمهور مبنی بر تامین منابع لازم برای پرداخت بدهی های سازمان مذکور به دانشگاه ها، در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای عملیاتی کردن دستورهای رییس جمهور خواهیم بود.

کد خبر 380178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.