ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است

بویین‌میاندشت_فرماندار بویین‌میاندشت گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در عرصه بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین‌میاندشت، محمدرضا توسلی در جمع مردم این شهرستان با اشاره به فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: قاچاق کالا ضربه مهلکی به اقتصاد درونی هر کشوری وادر می‌کند، بنابراین باید براساس برنامه‌ریزی و سیاست تدوین شده ورود و خروج هر نوع کالایی کنترل شود.

وی عنوان کرد: ۲۸۰ میلیون نفر از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال جهان درگیر پدیده شوم اعتیاد هستند در حالی که تاکنون ۸۰۳ نوع ماده روانگردان نیز شناخته شده است.

فرماندار بویین‌میاندشت گفت: امروزه مواد مخدر به ابزار اقتصادی در دنیا تبدیل شده که گردش مالی و سود کلانی به همراه دارد.

توسلی تأکید کرد: دشمن برنامه‌ریزی منسجمی از طریق ماهواره‌ها برای ترویج مواد مخدر بین جوانان انجام داده است، بنابراین خانواده‌ها باید در این زمینه آموزش ببینند.

وی یادآور شد: ایران در مسیر ترانزیت مواد افیونی از خاک افغانستان قرار گرفته و همین عامل برخورد با این آسیب اجتماعی را سخت‌تر کرده است، اما جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در عرصه بین‌المللی است.

فرماندار بویین‌میاندشت با بیان اینکه قاچاق دام مولد زنگ خطری برای کشور است، ادامه داد: سال گذشته دشمن با خرید دام مولد به دنبال منقرض کردن نژاد آن در کشور بود که تدابیری برای جلوگیری از آن اتخاذ شد.

توسلی با اشاره به اجرای طرح پلاک کوبی دام‌ها در این شهرستان، خاطرنشان کرد: این طرح برای جلوگیری از قاچاق دام و مبارزه با انواع بیماری‌های دامی اجرا شده است، دامداران تا مردادماه فرصت دارند در این طرح شرکت کنند و پس از آن حمل دام بدون داشتن پلاک قاچاق محسوب می‌شود.

وی افزود: طرح پلاک کوبی برای هویت‌دار شدن دام‌ها در شهرستان اجرا شده است و براساس برنامه‌ریزی، اطلاعات همه دام‌های سبک و سنگین پس از دریافت پلاک بین‌المللی در یک سامانه ثبت می‌شود.

کد خبر 380170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.