کاهش دوهزارمگاواتی بار شبکه سراسری برق در مانور مدیریت مصرف

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بر تثبیت مدیریت مصرف به‌عنوان یک اقدام برگشت ناپذیر در کشور و احداث نیروگاه‌های جدید بر مبنای آن تاکید کرد.

به ‌گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، همایون حائری با قدردانی از نتایج موفق مانور مدیریت مصرف صنعت برق در روز ۲۷ خرداد که با کاهش بیش از ۲ هزار مگاوات از قله بار شبکه و کاهش پیک روز نسبت به پیک شب همراه بود، اظهار کرد: امید است با همدلی و انسجام ایجاد شده، مدیریت مصرف به‌عنوان یک اقدام برگشت‌ناپذیر در کشور تثبیت و احداث نیروگاه‌های جدید بر مبنای آن انجام شود.

وی افزود: صرفه‌جویی بیش از دو هزار مگاواتی مصرف برق اقدام خوبی است که ادامه آن می‌تواند رکورد بی‌نظیری را به ثبت برساند و باید توجه داشت تنها با مستند سازی و اندازه‌گیری است که دستاوردها در این عرصه ملموس و قابل قضاوت خواهد بود.

معاون وزیر نیرو خلاقیت برخی شرکت‌های صنعت برق از جمله شرکت‌های توزیع برق شهرستان و استان اصفهان را که با همکاری و هم‌افزایی، نرم‌افزاری را در این عرصه به‌کار گرفتند، ارزشمند دانست و بر اهمیت استفاده از خلاقیت‌ها و فراگیر شدن تجارب شرکت‌ها تاکید کرد.

حائری کاهش یافتن پیک روز نسبت به پیک شب را از نتایج موفق این مانور برشمرد و افزود: با ورود سیستم‌های سرمایشی پرمصرف به کشور، صنعت برق طی هشت سال گذشته با پدیده افزایش پیک روز از پیک شب مواجه بوده است.

وی با تاکید بر اندازه‌گیری و تعیین سهم سیستم‌های روشنایی و سرمایشی از پیک شبکه و یافتن راهکار، ابراز امیدواری کرد: مدیریت مصرف برق به‌عنوان یک اقدام برگشت ناپذیر در کشور تثبیت و هرگونه توسعه نیروگاهی بر مبنای ظرفیت‌های مدیریت مصرف انجام شود.

کد خبر 380160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.