بازسازی خانه‌های تاریخی به ارتقای هویت شهری کمک می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تملک و بازسازی و تبدیل این خانه‌ها به اماکن عمومی با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شده است و لازم است از این فرصت برای ارتقای هویت شهری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان در هشتاد و دومین نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز جهانی صنایع دستی و روز اصناف اظهار کرد: ۴۳ درصد از بودجه ۴۱ هزار میلیارد ریالی سال ۹۸ مربوط به حمل‌ونقل و ترافیک و موضوعات محیط‌زیستی بوده اما با گذشت سه ماه از سال، احداث پارکینگ و جانمایی سرویس‌های بهداشتی که از مهمترین هدف‌های بودجه بوده چندان مورد توجه قرار نگرفته‌ است.

وی افزود: لازم است پروژه‌های مربوط به گلوگاه‌ها و پروژه‌های محرک توسعه نیز با سرعت بیشتری پیش بروند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه عامل عمده تصادفات شهری مربوط به راکبین موتورسیکلت می‌شود و آنان عامل به خطر افتادن جان خود و دیگران هستند، تصریح کرد: توجه به این معضل باید دغدغه همه مسئولان باشد اما مورد غفلت قرار گرفته است بنابراین ضمن فرهنگ‌سازی، لازم است برای متخلفین جریمه‌های مناسب وضع شود تا آسایش و ایمنی سفر برای موتورسیکلت‌سواران، عابران پیاده و سایر وسائط نقلیه فراهم شود.

وی ادامه داد: شرکت واحد اتوبوسرانی می‌تواند با سرویس‌دهی ارزان برای دانش‌آموزان توسط ناوگان خود، هزینه تحمیل شده به خانواده‌ها و معضل ترافیک را کم کند بنابراین شایسته است با تعامل با سازمان نظارت بر تاکسیرانی و نیز تعامل دوسویه با آموزش‌وپرورش در فرصت فصل تابستان، این طرح را با شروع سال تحصیلی آغاز کند.

برشان با بیان اینکه فشار خون و بیماری‌های قلبی عامل عمده مرگ و میر هستند، اضافه کرد: طرح یک ماهه اندازه گیری فشار خون اقدام مثبتی بود که ضمن تشکر از شهروندان و با توجه به پراکندگی جمعیت و محدودیت در امکانات موجود، از تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی خواستار تعامل بیشتر برای اجرای بهتر این طرح در فرصت باقی مانده هستم.

وی با تاکید بر اینکه خانه‌های تاریخی میراث جهانشهر اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: تملک و بازسازی و تبدیل این خانه‌ها به اماکن عمومی با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شده است و لازم است از این فرصت برای ارتقای هویت شهری استفاده شود.

عضو شورای شهر اصفهان تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی، سازمان نوسازی و بهسازی و اداره کل راه و شهرسازی با تعامل با یکدیگر می‌توانند موانع را به نحوی که تسهیلگر و تضمین کننده منافع اقتصادی صاحبان ملک است برطرف کنند.

کد خبر 380159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.