افزایش استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز نسبت به دو یا سه سال گذشته چند برابر افزایش پیدا کرده است که تحقق این مهم می‌تواند به استفاده از منابع آب زیرزمینی کمک کند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عمده‌ترین منبع آبی که برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، منابع زیرزمینی و چاه‌های آب است البته از دوسال گذشته زیرساخت‌های استفاده از پساب نیز فراهم شده است.

وی افزود: خوشبختانه از سال‌های گذشته تنها در بخش جنوبی شهر(بخش سپاهان شهر) تصفیه خانه وجود داشت که درصد کمی از تأمین آب مورد نیاز را انجام می‌داد، اما با پیگیری‌های انجام شده این زیرساخت در سطح شمال اصفهان برای استفاده از پساب و تصفیه ثانویه فراهم شد و خوشبختانه انتقال پساب به بسیاری از مناطق شمالی و جنوبی شهر در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: استفاده از پساب نسبت به دو یا سه سال گذشته چند برابر افزایش پیدا کرده است که البته این موضوع می‌تواند به استفاده از منابع آب زیرزمینی کمک کند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری حدود ۳۰ درصد آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز از پساب‌ها تامین خواهد شد، افزود: تاکید سازمان پارک‌ها استفاده از پساب برای فضای سبز بخش‌های حاشیه‌ای و کمربندی شهر است و حدود ۷۰ درصد آب مورد نیاز دیگر از منابع زیرزمینی استفاده شود.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بهینه منابع آبی و حفظ فضای سبز شهری، تصریح کرد: کاشت انواع گونه‌های گیاهی با نیاز آبی کم در عرصه‌های مختلف فضای سبز شهر، ایجاد تغییرات در الگوی کشت گل‌های دائم در سطح شهر همچنین جایگزینی چمن‌های کم نیاز آبی با چمن‌های پر نیاز از جمله اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

کد خبر 380154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    0 0
    پساب فاضلابی که درست تصفیه نشود جز زیان ثمره ای ندارد.