۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
مزایای خوردن شکلات چیست؟

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد مصرف شکلات سبب کاهش سطح کلسترول خون و بهبود عملکردهای شناختی مغز می‌شود.

به گزارش ایمنا، امروزه شکلات به عنوان یک محصول غذایی محبوب در جهان شناخته می‌شود که میلیون‌ها نفر از خوردن آن لذت می‌برند و روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. مصرف شکلات انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و نقش موثری در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی دارد. با ما همراه شوید تا شما را با بعضی از مزایای خوردن شکلات برای سلامت بدن آشنا می‌کنیم.

بهبود عملکردهای شناختی

مصرف دو فنجان شکلات داغ در روز می تواند به حفظ سلامت مغز و جلوگیری از کاهش حافظه در افراد مسن کمک کند. محققان دریافتند که شکلات داغ باعث بهبود جریان خون به قسمت های مختلف مغز می شود. نتایج یک تحقیق آزمایشگاهی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، نشان می دهد عصاره کاکائو  به نام "لادو"، ممکن است موجب کاهش آسیب به مسیرهای عصبی در بیماران مبتلا به آلزایمر شود.

کاهش کلسترول خون

طبق مطالعات جدید مصرف شکلات سبب کاهش سطح کلسترول خون می شود. مصرف منظم کیک شکلاتی کم چرب می تواند موجب کاهش کلسترول، بهبود فشار خون و  بهبود سلامت قلب و عروق شود.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی

تحقیقات منتشر شده در BMJ نشان می دهند که مصرف شکلات می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان یک سوم کاهش دهد. محققان دریافتند که سطوح بالای مصرف شکلات با کاهش خطر اختلالات قلب و عروق مرتبط است.

کاهش خطر سکته مغزی

دانشمندان کانادایی در مطالعه ای دریافتند افرادی که شکلات بیشتری مصرف می کنند ۲۲ درصد کمتر دچار سکته مغزی می شوند اما باید در نظر داشت که شکلات حاوی مقدار زیادی کالری است که باید در مصرف آن احتیاط شود.

منبع: عصر ایران

کد خبر 380149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.