گردشگری افق روشنی برای توسعه شهرها

یک کارشناس شهرسازی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، توجه به حوزه‌های گردشگری شرایط را برای توسعه سالم شهرها فراهم می‌کند در این بین برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران خارجی اهمیت بیشتری دارد چراکه حضور آنان ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

فرزاد مومنی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اقتصاد گردشگری برخلاف اقتصاد صنعتی آلودگی هوای کمتری برای شهرها دارد، هزینه پیاده‌سازی آن نیز کمتر است و گروه‌ها می‌توانند با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه‌های تولیدی، صنعتی و کارخانه‌ها هزینه زیادی را متحمل می‌کند، ادامه داد: اقتصاد گردشگری مستقیما با گردشگران به خصوص‌ گردشگران خارجی در ارتباط بوده و و ارز آوری خوبی برای شهرها دارد.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: انتخاب اقتصاد گردشگری و در نظر داشتن این حوزه از اقتصاد در چشم‌انداز توسعه شهرها کمترین هزینه و بیشترین بازدهی را خواهد داشت که باید بیشترین بهره را از آن ببریم.

مومنی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود، تصریح کرد: در این شرایط حوزه‌های گردشگری ظرفیت خوبی برای توسعه شهرها از جمله شهر تاریخی اصفهان فراهم می‌کند، در این بین تمرکز بر روی گردشگران خارجی اهمیت بیشتری دارد زیرا گردشگران داخلی به دلیل مشکلات اقتصادی کمتر به حوزه‌های گردشگری توجه دارند و در فصول مشخصی به شهر اصفهان سفر می‌کنند.

وی با اشاره به چشم انداز اصفهان ۲۰۲۰، عنوان کرد: اقتصاد گردشگری بستر مناسبی برای دستیابی به چشم انداز اصفهان ۲۰۲۰ فراهم می‌کند، شهر اصفهان برند تمدن ایرانی در حوزه‌ فرهنگ و هنر است و در بین شهرهای برتر جهان قرار دارد که این موضوع زمینه‌های مناسبی برای ورود گردشگران خارجی به شهر اصفهان فراهم می‌کند.

این کارشناس شهرسازی ادامه داد: شهر اصفهان می‌تواند به عنوان قطبی برای مرکز استان در نظر گرفته شود تا در طول سال پذیرای گردشگرانی باشد که برای حضور در برنامه‌های مختلف به شهر اصفهان می‌آیند.

کد خبر 380142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.