باغات قزوین و کیلان در کام آتش/لجن‌های اسیدی بلای جان گرمسار

در بسته خبری امروز خبرهای وعده رفع بیکاری به ابرکوهی‌ها، اعدام سلطان هروئین در فارس و بهره‌برداری از تصفیه خانه و فاز اول شبکه فاضلاب خوانسار را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

یزدی‌ها سالانه ۸۰ میلیارد تومان را دود می‌کنند

یزد: حیدر جعفری، مدیرگروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان یزد، گفت:‌ یزدی‌ها سالانه ۸۰ میلیارد تومان پول برای مصرف سیگار هزینه می‌کنند.

کنترل فشارخون تاکنون ۴۵ درصد افراد بالای ۳۰ سال در یزد

یزد: محمدرضا دهقانی، ​معاون بهداشتی علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت مراجعه افراد به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی محل سکونت خود برای کنترل فشار خون، گفت:‌ کسانی که به هر دلیل امکان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی را ندارند می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.salamat.gov.ir  نسبت به ثبت اطلاعات فشار خون خود اقدام کنند.

وعده رفع بیکاری استاندار یزد به ابرکوهی‌ها

یزد: محمدعلی طالبی، استاندار یزد گفت: با تعامل دستگاه‌های استانی و شهرستانی به مردم ابرکوه نوید می‌دهیم که در یک‌ فاصله زمانی منطقی شاهد رفع مشکل بیکاری در این شهرستان خواهیم بود.

********************************************************************************************************************************

احیای ۱۵۰ قنات در تیران و کرون

اصفهان: محسن حاج عابدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: با بارندگی‌های اخیر، در سال جاری ۱۵۰ قنات در شهرستان احیا و میزان آب دهی آن‌ها دو برابر شد.

صدور قرار قانونی برای ناپدری و مادر کودک آزار در اردستان

اصفهان: علیرضا شعبانفر، دادستان عمومی و انقلاب اردستان -از توابع استان اصفهان- از صدور قرار قانونی برای ناپدری و مادر طفل آزاردیده اردستانی خبر داد.

بهره برداری از تصفیه خانه و فاز اول شبکه فاضلاب خوانسار

اصفهان: هاشم امینی​، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مطالبات دیرینه شهر خوانسار اجرای شبکه دفع فاضلاب بود، گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب خوانسار بیش از ۳۲ هزار نفر در این منطقه تحت پوشش خدمات شبکه دفع فاضلاب قرار می گیرند. 
 

******************************************************************************************************************************

فعالیت ۴۷۶۰ هنرمند صنایع دستی در قم

قم: سیدمهدی نصر اصفهانی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از فعالیت ۴۷۶۰ هنرمند صنایع دستی در استان خبر داد.  

ثبت ملی ۴۰۰ اثر میراثی استان قم

قم: شاهین ایل بیگی پور، معاون میراث فرهنگی عنوان کرد: ۴۰۰ اثر میراث فرهنگی در استان ثبت ملی شده است که از آن جمله مرقد مطهر حضرت معصومه(س)، تیمچه قم، خانه های تاریخی، بازار قم، بناهای مذهبی، مساجد، تکایا و بقعه امامزاده هاست.

فعالیت سه مرکز ارائه خدمات به مبتلایان اتیسم در استان قم

قم: محمد علی مقدم خواه، معاون توانبخشی بهزیستی استان قم خبر داد: سه مرکز ارائه خدمات به مبتلایان اتیسم عهده دار ارائه خدمت به ۲۰۰ کودک قمی هستند. 

*******************************************************************************************************************************

۷۰ هزار معتاد در استان مرکزی

مرکزی: احمد ملک‌حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تعداد معتادان استان مرکزی را طبق آمار رسمی ۷۰ هزار نفر دانست که حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد آن زنان هستند و گفت: در کشور ۲.۱ درصد جمعیت معتادان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند که سهم استان مرکزی در این راستا مشخص نیست و تاکنون دانش‌آموزی به دلیل اعتیاد از مدرسه اخراج نشده یا برای درمان نیز مراجعه نکرده است.

۱۵ هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد

مرکزی:  محمود نعمتی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: از ابتدای خردادماه تاکنون ۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری و در سیلوها ذخیره‌سازی شده است. 

تردد بیش از ۵۴ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

مرکزی: علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تردد بیش از ۵۴ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در بهار ۹۸ خبر داد.

******************************************************************************************************************************

خشونت‌هایی که بازدیدهای میلیونی دارند!

البرز: عباس شاهی، سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند انتشار فیلم‌های خشن در فضای مجازی در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

کمبود سوله مدیریت بحران در کرج

البرز: فتح اله هاشمی، رییس جمعیت هلال احمر کرج گفت: شهرستان دو میلیون نفری کرج تنها دو خانه هلال دارد.

آماده‌سازی ۱۴ هزار قبر خالی در آرامستان‌های کرج

البرز: حمید رضا عسگری، رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: در زمان وقوع بحران ما به افرادی نیاز داریم که آموزش لازم در خصوص کفن و دفن اجساد احتمالی را دیده باشند تا از این طریق بتوانیم بحران ایجاد شده را در مدت زمان کمتری مدیریت کنیم.

********************************************************************************************************************************

کشف ۲۰ کیلو حشیش در قزوین

قزوین: مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش در یک عملیات پلیسی در قزوین خبر داد.

باغستان قزوین باز هم طعمه حریق شد

قزوین: مجتبی منتظری، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در حادثه ظهر امروز حدود چهار هکتار از علفزارها و چند اصله درخت ضلع غربی بلوار شهید باهنر قزوین طعمه حریق شد.

آغاز فاز سوم مرمت تیمچه تاریخی سرباز

​قزوین: امیر ارجمند، معاون میراث فرهنگی استان قزوین از آغاز فاز سوم مرمت بنای تاریخی تیمچه سرباز واقع در شمال سرای قیصریه بازار تاریخی قزوین خبر داد.

**********************************************************************************************************

هجوم بیابان برای گرفتن حق‌آبه کویر

سمنان: علی‌اصغر جلالی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان،از نادیده گرفتن سهم و حق‌آبه کویر به مثابه یکی از جدی‌ترین دلایل تشدید بیابان‌زایی در بخش‌هایی از مناطق جنوبی استان نام برد. 

لجن‌های اسیدی بلای جان گرمسار

سمنان: محمدرضا عبدوس، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از برنامه‌ریزی استان سمنان برای تعیین‌تکلیف و ساماندهی وضعیت لجن‌های اسیدی در سایت نورالدین گرمسار این استان خبر داد.

گران‌فروشی و تخلف ۱۲ میلیاردی در یک کشتارگاه طیور سمنان

سمنان: مهدی یحیایی، معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تخلف۱۲ میلیارد ریالی یک واحد کشتارگاه طیور در این استان خبر داد.

**********************************************************************************************************

صدور حکم سلطان هروئین در فارس

فارس: حجت الاسلام سید کاظم موسوی، رییس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که حکم متهم پرونده سلطان هروئین صادر و این فرد به اعدام محکوم شده است.

کشف تخلف میلیاردی توزیع‌کنندگان آهن‌آلات و کاغذ در شیراز

فارس: محمدابراهیم صداقت، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: پنج انبار آهن‌آلات و یک واحد عمده فروشی کاغذ متخلف در این استان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند .

آغاز برداشت انگور در فارس

فارس: مجیدرضا پاکاری، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز برداشت انگور در شهرستان‌های قیروکارزین و جهرم خبر داد.

**********************************************************************************************************

شش هکتار از باغات «کیلان» دماوند طعمه حریق شد

تهران: مجید صفری، رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند از آتش‌سوزی در شش هکتار از باغات بخش کیلان این شهرستان در پی بی‌احتیاطی گردشگران خبر داد.

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی یک زن از صندوق‌های وام خانگی

تهران: شاهپور فلاحی، فرماندهی انتظامی شهرستان قدس از دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی از طریق ایجاد صندوق‌های وام خانگی توسط پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

برداشت «پاپایا» در ورامین

تهران: حسین تاجیک، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: میوه پاپایا در دشت ورامین برای اولین بار به صورت پایلوت کشت شده است که بیش از ۱۱ تن از این محصول برداشت شد.

کد خبر 380100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.