رحمانی: انقلابی در حوزه معادن کشور رخ خواهد داد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال بیش از هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه های مختلف معدن و صنایع معدنی راه خواهند افتاد و این رقم سال های آینده به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شاتا، رضا رحمانی در همایش روز ملی اصناف اظهار کرد: از ۱۰ میلیون اشتغال حوزه صنعت و معدن و تجارت حدود ۶ میلیون اشتغال بر عهده اصناف است.

وی حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال را یک کار جهادی توصیف کرد و افزود: این موضوع در اولویت برنامه های وزارت صمت است. همچنین فعالسازی ظرفیت های خالی و واحدهای راکد را دنبال می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نهضت ساخت داخل را راه انداختیم و کالایی که امکان ساخت داخل دارد نباید وارد شود، اضافه کرد: در حوزه رونق صادرات که صادرات به کشورهای همسایه مهمترین آن است، بازهم اصناف، نقش مهمی دارند.

رحمانی حوزه معدن و صنایع معدنی را برنامه و اولویت دیگر امسال دانست و گفت: یک نهضت و انقلاب معدنی راه خواهد افتاد.

وی با اعلام اینکه امسال بالای یک هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه های مختلف معدن و صنایع معدنی راه خواهند افتاد، اضافه کرد: این رقم سال های آینده به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تکمیل زنجیره فلزات و فعالسازی معادن کوچک مقیاس را دیگر برنامه امسال معرفی کرد و گفت: نقشه راه معدنی تدوین می شود.

رصد ۱۰۰ قلم کالای مورد نیاز مردم در بازار

رحمانی گفت: ۱۰۰ قلم‌ کالای مورد نیاز مردم در بازار را روزانه رصد می کنیم. عرضه و تامین برخی کالاها مانند شکر بر عهده وزارت جهاد است، این وزارت عرضه شکر را افزایش داد تا به قیمت واقعی برسد.

رحمانی گفت: میانگین واردات سال ۱۳۹۷ حدود ۲۲ درصد کاهش پیدا کرد و کاهش واردات کالاهای مصرفی نیز ۳۶ درصد بوده است. در ۳ ماهه اول امسال واردات ۱۴۲ قلم کالا ممنوع اعلام شد و پارسال نیز جهت حمایت از تولید داخل ۱۳۳۹ قلم کالا ممنوع شده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مورد جلوگیری از واردات و قاچاق پوشاک، کارهای بزرگی پارسال شروع شد و امسال نیز ادامه دارد.

هدف گذاری اشتغال ۲۰۰ هزار نفری پوشاک در چندسال آینده

رحمانی ادامه داد: اشتغال ۲۰۰ هزار نفری در حوزه پوشاک برای چندسال آینده پیش بینی و هدف گذاری شده است. پوشاک از کالاهایی است که قیمتش می تواند پایینتر بیاید. اگر جلوی قاچاق را بگیریم، مثل این است که داریم در جبهه جنگ‌ می جنگیم.

کد خبر 380086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.