دیدار نماینده مجلس با بابک زنجانی فقط یک بار/ خودرو حریم خصوصی نیست

تحولات سیاسی امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته خبری سیاسی شبانگاهی خود به ارائه برگزیده اخبار منتشر شده در رسانه های کشور می پردازد؛

طفره متهم پرونده کیمیا خودرو از پاسخ به سوالات قاضی صلواتی

به گزارش ایمنا ؛ دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو، در شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد. دراین جلسه یکی از مالباختگان به پوشش متهمان زن حاضر در دادگاه پرونده کیمیا خودرو اعتراض کرد گفت: اینها که اینجا نشسته‌اند در دفتر خود با موهای بلوند و ناخن‌های بلند حضور داشتند. آیا این درست است که من که شاکی هستم با چهره باز اینجا حضور پیدا کنم و متهمان حتی چشمشان هم پیدا نباشد و روی خود را بپوشانند؟ قاضی صلواتی هم پس از نزدیک شدن به وقت اذان ظهر ختم این جلسه از دادگاه را اعلام کرد و گفت جلسه بعد فردا، ۲ تیرماه ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

مهدی حاجتی به یکسال زندان و دو سال تبعید به طبس محکوم شده است

حیدر آسیابی دادستان شیراز صبح امروز شنبه در یک کنفرانس خبری مدعی شد: اتهام آقای حاجتی، امنیتی است و ارتباطی با توئیت او ندارد و بر اساس شواهد و مدارک از سوی دادگاه صالحه به تحمل یکسال زندان و دو سال تبعید به طبس محکوم شده است.

دادستان شیراز با بیان اینکه شاهد برخی اظهارنظرها در مورد این زندانی هستیم، گفت: در نظر گرفتن عفو و اعطای هرگونه تسهیلاتی به زندانیان، در صلاحیت مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس نیست و فقط دستگاه قضائی می‌تواند در این خصوص ورود کند.

آسیابی تصریح کرد که اتهام مهدی حاجتی، اقدام علیه نظام بوده و اکنون نیز در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است و تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر عفو و تخفیف مجازات از سوی او ارائه نشده است.

قتل یک زندانی و بازداشت یک مدیر نفتی 

علی القاصی مهر دادستان تهران، در حاشیه تجدید میثاق مسئولان عالی قضائی با آرمان‌های امام راحل در اولین روز هفته قوه قضائیه و در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل یک زندانی در زندان مرکزی تهران، گفت: پرونده در حال بررسی است و ریاست محترم قوه قضائیه هم دستور دادند به طور ویژه بررسی شود و احیاناً اگر قصوری بود با فرد متخلف برخورد شود.

وی تصریح کرد: افرادی که مرتکب قتل و دخیل بودند، با فوریت پرونده‌شان را پس از تکمیل تحقیقات و با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستادیم و در حال رسیدگی است و در آینده نزدیک حکم صادر می‌شود.

دادستان تهران در خصوص بازداشت مدیر مالی یکی از شرکت‌های تابع وزارت نفت گفت: اتهامات این شخص فعلاً در دادسرای جرایم پولی و بانکی در حال رسیدگی است و تحقیقات در حال انجام است و اقدامات خوب احتیاطی صورت گرفته و حساب‌ها و وجوهی که مدنظر بوده مسدود شده و مرتکبین نیز دستگیر شدند.

رئیس ستاد انتخابات مجلس حزب "ندای ایرانیان" مشخص شد

شهاب طباطبایی؛ سخنگوی حزب ندای ایرانیان از انتخاب سعید نورمحمدی، عضو شورای مرکزی حزب به عنوان رئیس ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی حزب ندای ایرانیان خبر داد.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در رابطه با اهداف انتخاباتی این حزب گفت: تشکیل "مجلس کارآمد" مهم‌ترین هدف انتخاباتی حزب ندای ایرانیان در سال ۹۸ است.

نورمحمدی از اعضای مؤسس و معاون اسبق اجرایی حزب ندای ایرانیان است که با حکم صادق خرازی دبیر کل به عنوان رئیس ستاد انتخابات مجلس حزب ندای ایرانیان انتخاب شد.

دادستان کل کشور: هر کسی نمی‌تواند بگوید هر جور دلم می‌خواهد می‌پوشم

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز در آئین تودیع و معارفه دادستان مرکز استان همدان، گفت: همه مردم باید بدانند امروز بحث بی‌حجابی که در ادامه آن کشف حجاب رخ می‌دهد، یک مسأله عادی نیست که مثلاً یک خانم بگوید نمی‌خواهم حجاب داشته باشم. وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد ما به آن‌ها می‌گوئیم که هر انسانی دو نوع زندگی دارد، یکی زندگی شخصی و دیگری زندگی اجتماعی است. طبیعتاً در زندگی شخصی افراد، هیچ کسی حق ورود به حریم اشخاص را ندارد، اما زندگی اجتماعی فرق دارد و افراد نمی‌توانند در رابطه با زندگی اجتماعی خود بگویند هر چه دلم بخواهد می‌پوشم، می‌گویم و می‌نوشم. وی ادامه داد: اینجا یک جامعه اسلامی است و هزاران شهید داده شده است تا این نظام برپا و باقی بماند پس هر کسی نمی‌تواند بگوید که من هر جور دلم می‌خواهد می‌پوشم، بلکه باید در جامعه ضوابط آن رعایت شود. بله هر کسی در زندگی شخصی آزاد است، اما در زندگی اجتماعی باید به قوانین و مقررات پایبند بماند. این گونه نیست که پشت فرمان ماشین است، بگوید که حریم خصوصی خودم است، خیر پشت فرمان حریم خصوصی نیست. ما پشت فرمان و داخل اتومبیل را حریم خصوصی نمی‌دانیم و نیروی انتظامی هم موظف است در برخورد با جرم در فضای عمومی برخورد کند، بنابراین رعایت ضوابط اجتماعی برای همه حتی در ماشین هم لازم است.

سردار حاجی‌زاده: شاید تجاوز پهپاد جاسوسی به خاک ایران اشتباه یک ژنرال آمریکایی باشد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما در نیروهای مسلح و ملت ایران اسلامی از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما آماده دفاع تمام قد از کشور هستیم. سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی زاده» با اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در سواحل ایران، اظهارداشت: اقدام آمریکایی‌ها بر خلاف مقررات و عرف بین المللی بود و ما نیز بر اساس وظیفه قانونی خود عمل کردیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح و ملت ایران از جنگ استقبال نمی‌کنند، اما آماده دفاع تمام قد از کشور هستند، افزود: امکان دارد که این تخلف آمریکایی‌ها توسط یک ژنرال و یا چند اپراتور انجام شده باشد؛ ما از این موضوع با خبر نیستیم، اما این اقدام زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی هوانوردی توسط یک هواپیمای جاسوسی است که با پاسخ طبیعی ما رو به رو شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: پاسخ ما به تجاوز به فضای ایران چنین است و در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما نیز تکرار می‌شود.

واکنش وکیل بابک زنجانی به خبر دیدار نمایندگان با میلیاردر نفتی‬‎

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی در واکنش به توییت یک نماینده درباره دیدار برخی نمایندگان با «بابک زنجانی» در زندان گفت: چند نماینده و چند بار نبوده است، یک بار با حضور و اطلاع نمایندگان دولت، وزارت اطلاعات، شرکت نفت و با حضور معاون دادستان تهران انجام شده و در راستای پیگیری مطالبات شرکت نفت، تسویه بدهی و برداشتن موانع و الزام طرفین به همکاری لازم بوده است. رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی، در واکنش به پیام توییتری که علیرضا رحیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، منتشر کرد، در فایل صوتی‌ای که در اختیار «اعتمادآنلاین» قرار داد، تاکید کرد: درباره مطلبی که آقای رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کردند مبنی بر اینکه اخیراً چند تن از نمایندگان مجلس در چند نوبت با بابک زنجانی دیدار داشته‌اند و این مطلب را به نقل از یکی از وزرا عنوان کرده‌اند، عرض کنم که این مطلب دقیق نیست و شک و شبهه ایجاد کرده است.

وکیل بابک زنجانی در ادامه گفت: قضیه از این قرار است که در روند بازپرداخت موکلم، زمانی که مشکلات و تاخیر و تعللی به وجود می‌آمد، ما مطالب را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی انتقال می‌دادیم تا با توجه به شأن و جایگاه نظارتی و قانونی خود اقدام لازم را انجام دهد. کوهپایه‌زاده ضمن شرح یکی از جلسات و دیدارهایی که با موکلش برگزار شده و نماینده مجلسی در آن حضور پیدا کرده است، عنوان کرد: اصل مطلب هم این است که در دی‌ماه سال گذشته جلسه‌ای با حضور یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، نماینده وزارت اطلاعات، نمایندگان وزارت نفت و نماینده دادستان تهران در زندان اوین با حضور بنده و موکلم برگزار شد. موضوع دستور کار جلسه هم نحوه بازپرداخت بدهی موکلم بود. ایرادات و ابهاماتی وجود داشت؛ ما مدعی بودیم که طرف مقابل اسناد و مدارک لازم و همکاری لازم را انجام نمی‌دهد. از این حیث با توجه به شأن نظارتی مجلس،  نماینده کمیسیون حقوقی و قضایی هم در جلسه حضور داشت.

وکیل زنجانی تاکید کرد: صورت‌ جلسه‌ای تهیه و امضا شد که در آن مقرر شد تا اسناد و مدارک لازم در اختیار ما گذاشته شود و همکاری لازم صورت گیرد. متعاقب آن چند ماه بعد در یکم خردادماه هم باز جلسه‌ای در زندان اوین با حضور نماینده وزارت اطلاعات، نفت، بانک مرکزی، موکلم و بنده بدون حضور نماینده‌ای از مجلس که پیگیر دستور کار جلسه دی‌ماه بود، برگزار شد.

اسلام فراتر از یک جغرافیاست 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم بزرگداشت ارتحال مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی محقق کابلی، با بیان اینکه یکی از پیام های بزرگ امام محدود نماندن انقلاب در مرزهای جغرافیایی بود، اظهار کرد: صدور انقلاب به معنای صدور اسلحه نبود، بلکه به معنای یک گفتمان و اندیشه بود که محدود به مرز یا ملت و جغرافیای واحد نبود.

وی افزود: این پیام انقلاب به شهادت تمام کسانی که تاریخ را ورق می زنند، در یکی از کشورهایی که بسیار خوب شنیده شد و با اعماق جان مردم گره خورد در فضای مومنان کشور افغانستان بود.

یادگار امام با اشاره به حضور خالصانه روحانیون و مردم افغانستان از جمله آیت الله محقق کابلی در کنار امام، گفت: امروز اگر جهان اسلام آبستن هر حادثه ای و هر دشمنی و نابخردی که باشد یکی از عواملی که مقابل ظلم جهانخواران و ارتجاع می ایستد، همین تفکری است که مرز نمی شناسد.

وی افزود: توانمندی جوانان افغان در دفاع از حریم اهل بیت(ع) نشان می دهد جهان اسلام فراتر از یک جغرافیاست که این پیام امام است؛ پیام امام این بود که همه یک ملت هستیم.

سید حسن خمینی یادآور شد: امروز جوانان ایران، افغانستان، لبنان، سوریه و... خواب به هم ریختن منطقه ما را آشفته کرده اند و قابلیت دارند که جبهه مقاومت را فراتر از مرزهای یک منطقه خاص در دل تک تک مردم زنده کنند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای این مسیر، گفت: خودتان را دست کم نگیرید. باید در تمام رشته های علمی فعالیت کنید و حضور موفق شما در حوزه های علمیه باید به سایر علوم گسترش یابد.

سید حسن خمینی یادآور شد: فرزندان افغانستان در تاریخ پایه گذاران علم و تاریخ بوده اند؛ از مولوی گرفته تا آخوند خراسانی که اصالتا هروی است. افغانستان مهد ادبیات ایران بوده، شعر فارسی در آنجا رشد کرده و زبان فارسی در آنجا بالیده است. تاریخ منطقه ما جز با نام فردی که در حوزه جفرافیای افغانستان به دنیا آمده گره نخورده است؛ تمدن اسلامی از آنجا ریشه گرفته است و باید قدر این پیشینه را بدانید و علوم مختلف را فراگیرید.

کد خبر 380085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی AE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    0 0
    وظیفه ی قوه ی قضا است که به مفاسد رسیدگی کند و مفسد به خودش ظلم می کند که بالاترین ظلم، ظلم انسان به خودش است