بردی راحت‌تر از آب خوردن/ادامه صدر نشینی ایران

تیم ملی والیبال ایران در یک بازی کاملاً برتر توانست از سد استرالیا با نتیجه ۳ بر صفر عبور کند و به دهمین برد خود برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سالن شش‌هزارنفری رضازاده اردبیل از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه میزبان دومین رقابت تیم ملی والیبال ایران در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال بود. استرالیایی‌ها شب گذشته و در شبی که ایران از سد پرتغال عبور کرد نتوانست در مقابل فرانسه حرفی برای گفتن داشته باشد و نتیجه را سه بر صفر به فرانسوی‌ها واگذار کرده بود.

سرمربی تیم ملی ایران در این دیدار نیز به موسوی استراحت داد و البته دو دریافت‌کننده اصلی تیم را ترکیب اولیه قرار نداد. با توجه به این شرایط سعید معروف، امیر غفور، فرهاد قائمی، جواد معنوی نژاد، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور بازیکنان آغازکننده بازی برای ایران بودند.

غفور اجازه نفس کشیدن را از کانگوروها گرفت

آغاز ست اول این دیدار با سه امتیاز متوالی برای استرالیایی‌ها همراه بود، این برتری تا امتیاز هفت برای استرالیایی‌ها حفظ شد ولی دفاع‌های خوب غفور و مجرد باعث شد تا دو تیم برابر شوند. غفور دست‌بردار نبود و ایران را به امتیاز ۱۴ رساند و اختلاف دو امتیازی را ثبت کرد. غفور در این ست همه کار کرد و چهار امتیاز مستقیم امیر غفور از روی خط سرویس شاید جایی بود که نشان داد ایران برای برد پا به این میدان گذاشته است. درنهایت شاگردان کولاکوویچ با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ ست اول را به سود خود خاتمه دادند.

ایرانِ پراشتباه اما برنده

شاگردان کولاکوویچ ست دوم را خیلی بهتر و طوفانی‌تر از ست اول شروع کردند و توانستند با نتیجه هشت بر سه به استقبال اولین وقت استراحت بروند. تیم ملی والیبال ایران علی‌رغم اشتباهات فراوانی که در خط سرویس داشت توانست به‌واسطه اختلاف امتیازی که در ست اول ایجاد کرده بود و استفاده حداکثری از امتیاز میزبانی، به‌واسطه حمایت بی‌امان هوادارانش این ست را نهایتاً با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود خود خاتمه دهد؛ تا خود را به در آستانه یک برد سه امتیازی دیگر ببیند.

استرالیا حرفی برای گفتن نداشت

ست سوم با حمایت بی‌امان هواداران در سالن رضازاده اردبیل شروع شد و همه‌چیز در این ست به نفع ایران بود. بازیکنان ایران در حالی به استقبال وقت استراحت اول رفتند که هشت بر سه از استرالیایی‌ها پیشی گرفته بودند و با نتیجه ۱۶ بر هشت نیز به پیشواز وقت استراحت دوم رفتند.

درنهایت تیم ملی ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۰ حریف نه‌چندان قدرتمندش را شکست داد تا به سه امتیاز دیگر دست پیدا کند و با سی امتیاز در دره نخست جدول رده‌بندی لیگ ملت‌های والیبال قرار بگیرد. تیم ملی ایران برای قطعی کردن صعودش به مرحله نهایی فقط به یک برد دیگر نیاز دارد و در بازی آخر هفته چهارم باید فردا- یکشنبه ۲ تیرماه- در سالن رضازاده اردبیل به مصاف فرانسه مدعی برود.

کد خبر 380083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.