بورس تهران، تابستان را نیز با تداوم شیب منفی آغاز کرد

شاخص کل بورس تهران از روز دوشنبه هفته پیش روند کاهشی به خود گرفت و حتی آغاز این هفته که مصادف بود با شروع تابستان را نیز با روندی یک‌سره کاهشی استارت زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای معاملات امروز- شنبه ۱ تیرماه- روند نزولی در پیش گرفت به گونه‌ای که در ساعت ۱۰ صبح به کف خود در معاملات امروز رسید اما پس از آن با صعودی اندک از کف معاملاتی امروز فاصله گرفت و در نهایت با یک‌هزار و ۱۵ واحد معادل ۰.۴۳ درصد کاهش نسبت به روز کاری گذشته خود، به ۲۳۳ هزار و ۸۶۴ واحد رسید.

همچنین حجم معاملات امروز بورس تهران، دو هزار و ۷۷۰ میلیون سهم طی ۲۱۲ هزار ۹۵۲ معامله و به ارزش بالغ بر ۹ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۹۹۳ میلیون ریال و ارزش بازار نیز به هشت میلیون و ۸۹۱ هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال  رسید که نشان از کاهش ارزش بازار و ورود آن به کانال هشت میلیارد ریالی دارد که در چند روز گذشته به کانال ۹ میلیارد ریالی صعود کرده بود.

از تغییرات دیگر شاخص‌های بورس می‌توان به کاهش ۹۳۶ واحدی شاخص کل هم وزن، ۲۸۷ واحدی شاخص قیمت، ۳۳۷ واحدی شاخص بازار اول، سه هزار و ۸۸۷ واحدی شاخص بازار دوم، ۸۰۵ واحدی شاخص صنعت، چهار واحدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و کاهش ۹ واحدی شاخص ۵۰ شرکت بزرگ اشاره کرد.

در این میان نمادهای "زپارس۱"، "غالبر۱" و "غدام۱" بیشترین افزایش قیمت و نمادهای "خزرح۱"، "سبهانح۱" و"برکتح۱" بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

کد خبر 380074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.