دامن شوراها را به سیاست آلوده نکنید

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان درخصوص انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: شوراها درآستانه انتخابات به هیچ وجه اجازه ندهند دامن شورا به مسائل سیاسی و باندبازی وجناح بندی‌ها آلوده شود،اعضای شوراها بهتراست در مسائل سیاسی دخالت نکنند و از حمایت فرد یا جریانی خاص بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا عبدلله کیانی پیش از ظهر امروز دراجلاس شورای اسلامی استان به منظور بررسی مسائل مربوط به حوزه سلامت و بهداشت استان اظهار کرد: مسائل حوزه بهداشت و درمان مسائلی مهم و حیاتی و البته پیچیده هستند و از سلامت شهروندان به عنوان مهم‌ترین مؤلفه حقوق شهروندی باید مراقبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌ها بزرگترین چالش نظام سلامت است، افزود: گسترش فناوری‌های جدیدو گران‌قیمت و افزایش انتظارات جوامع از نظام سلامت همچنین رشد بیماری‌ها باعث مشکلات زیاد بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی بوده است همچنین نظام ارائه خدمات درمانی با چالش تداوم خدمات مواجه هستند.

رییس شورای استان اصفهان با انتقاد از بالابودن سهم بیماران از هزینه‌های درمانی تصریح کرد: برخی بیماران به دلیل تأمین هزینه‌های درمانی به زیرخط فقر رسیده‌اند و در این زمینه باید عدالت مالی در پرداخت هزینه‌ها مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرد وسازمان های بیمه گر باید دراین راه موثرتر عمل کنند.

وی درخصوص لزوم بهبود دسترسی بیماران به داروهای جدید گفت: وجود داروهای گرانقیمت خارجی باعث افزایش هزینه هایدارویی کشور شده که بخش بسیار از آن مبتنی برنیاز نیست و می‌تواند به صورت کارآمدتری هزینه شود با این وجود به دلیل عدم توان سازمان‌های بیمه گر برای پوشش مناسب داروهای موجود سهم بیماران در پرداخت افزایش بسیاری داشته است.

کیانی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه گر مشکلات ساختاری فراوانی دارند، اظهار کرد: تعدد سازمان‌های بیمه گر همپوشانی بیمه شدگان عدم استفاده از ارزیابی اقتصادی برای تحت پوشش قراردادن خدمات از مشکلات ساختاری گریبان گیر بیمه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نداشتن منابع مالی پایدار در حوزه سلامت کیفیت خدمات درمانی هم جای سؤال دارد، اظهار کرد: باید با اجرای استانداردها راهنمای بالینی و اجرای دقیق‌تر قوانین ارتقاء بیشتری در کیفیت خدمات بیمارستانی داشته باشیم، همچنین درحال حاضر بیمارستان‌ها اختیارات کافی ندارند و شیوه مدیریتشان درحوزه‌های مختلف نیازمند تحولی جدی است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تأکید برافزایش شیب تند سالمندی جمعیت درایران گفت: هنوزبرنامه ریزی و تمرکز کافی روی این موضوع ایجاد نشده و ساماندهی امور سالمندان از پشتوانه قانونی کافی برخوردار نیست، تحلیل وضعیت فعلی و دورنمای آینده حاکی از مشکلات فراوان و پیچیده شدن آن‌ها در آینده است، لذا باید به ساماندهی، حمایت و ارتقاء سلامت سالمندان توجهی جدی داشت.

وی با تأکید براینکه شوراها می‌توانند در مسائل مرتبط بهداشتی و درمانی مؤثر واقع شوند، افزود: دولتی بودن بخش سلامت باعث شده تاکارایی آن کاهش یابد که ضرورت دارد موانع گسترش بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی درموضوع سلامت فراهم شود.

کیانی با انتقاد به نمایندگان مجلس درخصوص رد طرح جامع مدیریت شهری و روستایی اظهارکرد: متأسفانه با وجود تلاش همه جانبه شوراها و ثمرات آن این طرح درمجلس رد شد اما دولت باید بداند که قدرت و اقتدار شوراها در واقع اقتدار مردم است و برای توسعه کشور راهی جز محلی سازی و توجه به مدیریت‌های محلی وجود دارد.

وی با ابراز تأسف از کاسته شدن هرروزه اختیارات شوراها تصریح کرد: متأسفانه قانون گذار نسبت به شوراها بی میلی داشته که این کم توجهی به شوراها مانع پیشرفت، توسعه و رفاه کشور خواهد بود.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت دولتی درایران عدم بهره‌وری خود را نشان داده است، خاطرنشان کرد: دولت باید وظایف اضافه را از دوش خود بردارد و این وظایف را به مدیریت‌های محلی وشوراها واگذار کند.

وی درخصوص انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: شوراها درآستانه انتخابات به هیچ وجه اجازه ندهند دامن شورا به مسائل سیاسی و باندبازی وجناح بندی‌ها آلوده شود،اعضای شوراها بهتراست در مسائل سیاسی دخالت نکنند و از حمایت فرد یا جریانی خاص بپرهیزند.

کد خبر 380068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.