آخرین جزئیات پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی/عروس مادرشوهرش را کشت

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از ماجرای کشته شدن مادر شوهر از سوی عروس خیانتکار تا صف نمایندگان برای دیدار با بابک زنجانی و آخرین جزییات پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی و مرگ غم انگیز دوقلوهای پنج ساله نهاوندی می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خانمی که در پی یک عشق ممنوع و با همدستی مردی جوان اقدام به قتل مادرشوهرش کرده‌ بود، به قصاص محکوم شد و قصاص هر دو متهم در دیوان‌عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت. این زن پس از اینکه متوجه شد مادرشوهرش از رابطه عاشقانه او مطلع شده و قصد دارد موضوع را به پسرش بگوید، نقشه قتل او را طراحی کرد.

متهم و همدستش بعد از اینکه زن میان‌سال را از قزوین به تهران کشاندند، او را به قتل رساندند. آنها پس از بازداشت به قتل زن میان‌سال اعتراف کردند.

عروس جوان بعد از بازداشت به پلیس گفت: سه سال بود که با مردی به نام مهدی رابطه پنهانی داشتم تا اینکه مادرشوهرم کم‌کم پی به ماجرا برد. مهدی و پسرم با یکدیگر سر کار می‌رفتند و آشنایی من و او نیز از اینجا آغاز شده بود. قبل از این نیز شوهرم یک‌بار مهدی را درحالی‌که با هم بودیم دیده بود و با هم درگیر شده بودند. می‌دانستم اگر مادرشوهرم موضوع را به شوهرم بگوید، قطعا درگیری ایجاد می‌شود.

به همین خاطر تصمیم به قتل گرفتیم. با این بهانه که قرار است برای مادرشوهرم طلا بخریم، او را به تهران کشاندم. با مهدی هماهنگ کرده‌ بودم. حتی با هم به سراغ چاهی که داخل یک چاردیواری مخروبه در کنار پارکی در بلوار مرزداران بود، رفتیم و همه‌چیز را بررسی کردیم. روز واقعه مادرشوهرم و مهدی به پارک رفتند. بعد از دقایقی به داخل چاردیواری‌ای که کنار پارک بود رفتم و متوجه شدم که مهدی مادرشوهرم را خفه کرده است.

طبق نقشه جسد را داخل چاه انداختیم و فرار کردیم. مهدی نیز اعتراف کرد در قتل زن شریک بوده و آنها با هم مرتکب جنایت شده‌اند. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۶ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. متهمان تحت محاکمه قرار گرفتند و هر دو به قصاص محکوم شدند. با توجه به اعتراض متهمان، پرونده به دیوان‌عالی کشور رفت، اما رأی صادره در دیوان‌عالی کشور نیز مورد تأیید قرار گرفت.

جزئیات بازداشت مدیر شرکت نفت

علی القاصی مهر دادستان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده بازداشت یک مدیر وزارت نفت گفت: پرونده در دادسرای جرایم پولی و بانکی در حال رسیدگی  است و اقدامات خوبی صورت گرفته و وجوهی که مدنظر بوده در حساب‌ها مسدود شده و مرتکبین نیز دستگیر شدند.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان مرکزی تهران نیز افزود: پرونده در حال بررسی است و رییس قوه قضاییه هم دستور داده به طور ویژه بررسی شود و احیانا اگر قصوری باشد با فرد متخلف برخورد می‌شود.

القاصی مهر تصریح کرد: پرونده افرادی نیز که مرتکب قتل شدند با فوریت تکمیل و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و در حال رسیدگی است و در آینده نزدیک حکم صادر می شود.

علیرضا شیرمحمدعلی، در درگیری با دو زندانی در زندان فشافویه به قتل رسیده است.

دادستان تهران اعلام کرده است که دو نفر در این پرونده متهم هستند که یکی از آن‌ها با اتهام قتل عمد روبرو است و دیگری به معاونت در قتل، و ضرب و جرح عمدی متهم شده است. به گفته وکیل شیر محمدعلی وی با ۳۰ ضربه چاقو کشته شده است.

صف نمایندگان برای دیدار با زنجانی در زندان!

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس از دیدار برخی از نمایندگان با بابک زنجانی در زندان خبر داد.

او در توئیتر نوشت:

"از یکی از وزیران شنیدم که به تازگی برخی نمایندگان مجلس چند نوبت با آقای بابک زنجانی در زندان دیدار داشته اند. خوب است قوه قضائیه گزارشی از این دیدارهای پرابهام به هیات رئیسه مجلس ارائه دهد و نظارت بیشتری بر عدم تبعیض در اجرای ضوابط دیدار با زندانیان داشته باشد."

سگ ها سرطان ریه را تشخیص می‌دهند

از آنجا که سگ‌ها قدرت بویایی فوق‌العاده بالایی دارند، محققان علاقه‌مند بودند که بفهمند آیا این حیوانات قادر به کشف بیماری هستند یا نه. مطالعات جدید در این زمینه نشان می‌دهد که سگ‌ها با حس بویایی خود قادر به تشخیص سرطان ریه، با دقت بالا هستند.

سرطان ریه، دومین سرطان از نظر فراگیری در دنیاست و بزرگترین عامل مرگ ومیر از این نوع بیماری نیز به حساب می‌آیند؛ به همین دلیل، تشخیص این بیماری در مراحل اولیه بسیار اهمیت زیادی دارد، اما تشخیص آن از طریق متدهای پیشرفته مانند اسکن‌های CT و یا PET، هزینه بر و در بسیاری از موارد، غیرقابل اعتماد است.

در بررسی این موضوع، پرفسور توماس کویین و همکارانش طی مدت هشت هفته، سه سگ را آموزش دادند تا در صورت استشمام علائم سرطان در نمونه‌ی خون، بنشینند و در غیراین صورت به کارشان ادامه بدهند.

پس از امام دوره آموزش، نمونه‌های دریافت شده از افراد مبتلا به سرطان ریه و افراد سالم را در اتاقی با شرایط مناسب قرار دادند تا سگ‌ها بتوانند عملیات خود را انجام دهند.در نهایت، سگ‌ها توانستند سرطان را در ۹۷.۵ درصد از موارد با دقت ۹۶.۷ درصد صحیح تشخیص بدهند. حس بویایی سگ ۱۰ هزار بار قوی‌تر از انسان است و در حال حاضر این تیم پزشکی قصد دارند تا توانایی این حیوانات را برای تشخیص انواع دیگر سرطان از جمله سرطان سینه و سرطان کولون، یا سرطان روده بزرگ، بسنجند.

مرگ غم انگیز ۲ قلوهای ۵ ساله نهاوندی

دو کودک دوقلوی پنج ساله پسر، به‌علت بی احتیاطی پدربزرگ زیر چرخ های خودرو نیسان بار رفتند. متاسفانه در این حادثه دلخراش یک کودک جان باخت و یکی دیگر هم به علت شدت جراحات وارده به بیمارستان علیمرادیان نهاوند منتقل شد.

پنج میلیون دانش آموز در سراسر کشور از برنامه‌های طرح اوقات فراغت بهره‌مند می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های طرح اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش تابستان امسال در قالب ۳۵ محور و بیش از ۱۰۰ برنامه علمی، پرورشی، ورزشی و اردویی اجرایی می‌شود که پیش بینی می شود امسال حدود پنج میلیون دانش آموز کشور از برنامه های طرح اوقات فراغت بهره مند شوند.

کشف بیش از ۳۶ کیلو حشیش در اصفهان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از توقیف یک دستگاه خودروی سواری سمند و کشف ۳۶ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش خبرداد و با اشاره به جزییات این خبر، گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان، درپی اقدامات اطلاعاتی خود فردی که در امر خرید و فروش مواد مخدر فعالیت داشت را شناسایی کردند.

سرهنگ غلامحسین صفری افزود:  پس از اخذ مجوز قانونی از  مقام  قضائی اکیپی از این پلیس به محل سکونت متهم اعزام و  در بازرسی از خودروی سواری سمند  متعلق به وی  ۳۶کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش کشف و ضبط کردند و فرد متهم به مراجع قضایی معرفی شد.

پسر دانش آموز پس از ۹ سال از قصاص رهایی یافت

پسر دانش‌آموزی که ۹ سال قبل در یک نزاع همکلاسی‌اش را در مدرسه به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود با رضایت خانواده مقتول از مرگ نجات یافت.

حجت‌الاسلام ساجدیان، رئیس امور شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویر احمد در این باره گفت: این جوان یاسوجی در سال ۱۳۸۹ در نزاعی که در مدرسه رخ داد همکلاسی خود به‌نام سید مجید سادات فرجی را با ضربه چاقو به قتل رساند، اما پس از ۹ سال سرانجام با پیگیری‌های مستمر واحد مددکاری زندان و تلاش ریش سفیدان و معتمدان شهر، خانواده مقتول از اجرای حکم اعدام قاتل فرزندشان صرف نظر و زندگی دوباره به این جوان بخشیدند تا خانواده دیگری داغدار نشود.

استفاده از موش مرده برای تسکین درد دندان

سالها پیش در مصر باستان، پزشکان از روشی عجیب برای تسکین درد دندان استفاده می کردند. این روش شامل استفاده از موش مرده برای ساخت داروی ضد درد بود.

استفاده از موش مرده برای تسکین درد دندان یکی از عجیب ترین رفتارهایی است که بشر تا کنون انجام داده و به نظر می رسد به این رفتار نیز بسیار اعتقاد داشته است.

مصریان باستان روش هایی جالب برای درمان مشکلات دندان درد داشتند. یکی از رایج ترین روشها استفاده از موش مرده در دندان است. در این روش مصریان موش مرده را با مواد دیگر مخلوط کرده و روی دندان سوراخ شده قرار می دادند تا از درد دندان ها بکاهند.

ظاهرا مصری ها به این نتیجه رسیدند که موش های مرده یک راه حل موثر برای این موضوع است. آنها موشهای مرده را به خمیر تبدیل می کردند و به طور مستقیم روی منطقه آسیب دیده قرار می دادند. شاید باورکردنی نباشد اما این درمان حتی در دهه ۱۹۲۰ به جامعه روستایی انگلستان نیز سرایت کرد.بدیهی است این یک درمان درست نبود و در بسیاری از موارد منجر به گسترش عفونت و کاهش سلامت دندان می شد.

کد خبر 380065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.