نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رونق‌دهی غیرقابل انکار است

سرپرست شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت:تحقق شعار راهبردی امسال با عنوان «رونق تولید»، نیازمند رونق در کسب و کار است که امروزه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در این رونق‌دهی غیرقابل انکار است و تقریباً هیچ کسب و کاری نمی‌تواند ادعا کند که نیازی به امکانات فناوری اطلاعات و ارتباطات ندارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسن اروجی در نشست مشترک با مدیرعامل و معاونان سازمان فاوای شهرداری مشهد اظهار کرد: تحقق شعار راهبردی امسال با عنوان «رونق تولید»، نیازمند رونق در کسب و کار است که امروزه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در این رونق‌دهی غیرقابل انکار است و تقریباً هیچ کسب و کاری نمی‌تواند ادعا کند که نیازی به امکانات فناوری اطلاعات و ارتباطات ندارد.

سرپرست مخابرات خراسان رضوی با اشاره به توسعه شبکه فیبر نوری و ارتباطات سیار در سطح شهر تاکید کرد: امروزه، ارتباطات جزو نیازهای ضروری هر حوزه برای توسعه است و بر همین اساس، نقش و وظیفه سازمان‌هایی چون مخابرات و سازمان فاوا، مهم‌تر، حیاتی‌تر و حساس‌تر شده است.

اروجی با تاکید بر وجود نگاه زیرساختی در مجموعه مخابرات استان، افزود: بر مبنای اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، ما تکلیف شرعی و قانونی خود می‌دانیم که با عزمی جدی‌تر در زمینه توسعه زیرساخت ارتباطی گام برداریم و در این زمینه آماده همکاری و هم‌افزایی با تمامی سازمان‌های مرتبط در این حوزه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم این تعامل دوسویه افزود: ما خود را با سایر مجموعه‌های مرتبط، در یک سنگر و یک خاکریز و هم‌جهت می‌دانیم و برخی شیطنت‌های رسانه‌ای، مانع این تعامل و همکاری نخواهدشد؛ چرا که سود این تعامل در نهایت به جیب زائران و مجاوران کلان‌شهر مشهد خواهد رفت.

سرپرست مخابرات خراسان رضوی تاکید کرد: مجموعه مخابرات استان، در راستای تحقق شهر هوشمند و دولت الکترونیک، آماده هرگونه همکاری و هم‌افزایی با سازمان‌ها و مجموعه‌های مرتبط است و از سوی دیگر نیز خواستار حمایت بیشتر استانداری و قوه قضائیه و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایندگی از شهرداری مشهد است.

در ادامه این نشست، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نیز عنوان کرد: شهرداری مشهد و سازمان فناوری اطلاعات علاقه‌ای به تصدی‌گری ندارد و در صورت فراهم بودن امکانات زیرساختی مطلوب، آماده همکاری متقابل است.

محمدجواد رجائیان افزود: شهرداری مشهد در دو حوزه بهره‌گیری از سرویس‌های شرکت مخابرات و در مقابل، تسهیل فرایندهای کاری مخابرات در حوزه مدیریت شهری، آماده همکاری و هم‌افزایی بیشتر است.

وی با اشاره به لزوم اجرای قوانین شهری عنوان کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مجری قوانینی است که از سوی مراجع بالاتر و به ویژه شورای محترم اسلامی شهر ابلاغ می‌شود و هماهنگی بیشتر ذینفعان می‌تواند در تسهیل اجرای قوانین مؤثر باشد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، افزود: ما متولی زیرساخت شهر نیستیم؛ اما هماهنگی و نظارت بر اجرای ضوابط شهری بر عهده ماست و انتظار این است که در تعامل دوسویه، فرایندها با سرعت بیشتری پیش رود.

رجائیان با اشاره به طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی تاکید کرد: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر و با همراهی تمامی اپراتورها در مدل اجرایی و جانمایی کلی دکل‌های تجمیعی، این طرح در حال اجراست و دکل‌های قدیمی نصب شده در سطح شهر نیز باید علاوه بر کسب مجوزهای لازم، در صورت وجود دکل تجمیعی، منتقل شوند.

وی افزود: فرایند صدور مجوز برای دکل‌های جدید نیز در صورت تکمیل پرونده، بیش از 48ساعت زمان نخواهد برد.

کد خبر 380054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.