۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
نجات دو توله خرس در اندیکا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا از زنده‌گیری و تحویل دو قلاده توله‌خرس به این اداره خبر داد.

به گزارش ایمنا، مصطفی یوسفی اظهار کرد: در پی گزارش دوستداران حیات وحش منطقه "تازه" شهرستان اندیکا از توابع استان خوزستان مبنی بر زنده‌گیری دو قلاده توله خرس سرگردان، تحقیقات لازم انجام شد.

وی افزود: با توجه به شیرخوار بودن توله‌خرس‌ها، احتمال مرگ مادر و نداشتن توان حفظ بقا در طبیعت، این دو توله جهت نگهداری و پرورش به فضای مناسبی که از قبل تعبیه شده بود، انتقال یافتند.

یوسفی گفت: در حال حاضر این توله‌خرس‌ها در محل مناسب نگهداری می‌شوند تا آمادگی لازم برای رهاسازی در طبیعت را به دست آورند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا با اشاره به مشخصات خرس قهوه‌ای، اظهار کرد: خرس قهوه‌ای در حالت عادی در شب فعالیت می‌کند. در تابستان بیش از ۱۸۰ کیلوگرم چربی ذخیره می‌کند که باعث می‌شود در طول زمستان که خیلی سست است، مقاومت لازم را داشته باشد با  این وجود آنها زمستان‌خواب نیستند و به آسانی بیدار می‌شوند.

وی تصریح کرد: نر و ماده این حیوان در زمستان در غار یا لانه به سر می‌برند. البته خرس قهوه‌ای بسیار گوشه‌گیر است با این حال ممکن است آنها در تعداد زیادی به دور منبع غذایی بزرگ در کنار هم جمع شوند و یک سلسله مراتب اجتماعی را بر پایه سن و اندازه‌شان تشکیل دهند.

به گزارش ایمنا نیروهای محیط زیست پس از چند روز گشت زنی در منطقه حفاظت شده و تحقیقات محلی اثری یا لاشه ای از خرس مادر که احتمال دارد از بین رفته باشد، مشاهده نکردند. گفتنی است محل نگهداری توله خرس ها دارای فضای باز با پوشش طبیعی و یک غار سنگی کوچک برای استراحت توله هاست.

توله خرس ها در این سن (حدودا دو ماهگی) به شدت به مادر خود وابسته اند و توانایی زندگی مستقل در طبیعت را ندارند.

کد خبر 380049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.