روش‌های مراقبت از پوست در تابستان

یک متخصص پوست و مو و زیبایی گفت: در فصل تابستان به دلیل افزایش سطح تعریق بدن و بروز بیماری‌ها، دانستن روش‌های مراقبت از پوست و رعایت بهداشت فردی بسیار مهم است.

ندا ادیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روش‌های مراقبت از پوست در فصل تابستان اظهار کرد:  پوشیدن لباس مناسب در فصل تابستان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد به خصوص در گروه اطفال پوشیدن کلاه مناسب با لبه پهن هفت تا هشت سانتی متری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد بر این باور هستند که بایستی در فصل تابستان از لباس‌های آستین کوتاه استفاده کنند، افزود: اما متخصصان پوست توصیه به استفاده از لباس‌های آستین بلند و کتانی را دارند تا بتواند نور آفتاب را منعکس کند.

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: لوازم آرایشی پوشش مناسبی برای مراقبت از پوست در مقابل آفتاب نیست و حتی بسیاری از اوقات لوازم آرایشی در اثر برخورد با نور باعث می شود که افراد حساسیت  به نور و تغییر رنگ پوستی را پیدا کنند.

وی درباره تشدید بیماری خاص پوستی با اشعه شدید آفتاب اظهار کرد: افرادی که بیماری‌های خاص پوستی دارند برای مثال کسانی که بیماری‌های روماتیسمی پوست مانند بیماری لوپوس، خود ایمنی پوست، لیکن پلان یا انواع دیگر بیماری‌های پوستی را دارند ممکن است که با اشعه شدید آفتاب بدتر شوند.

این متخصص پوست مو و زیبایی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بیماری‌های پوستی در فصل تابستان با تشدید تابش نور آفتاب شدت می‌گیرد، افراد مبتلا به این بیماری‌ها باید  در فصل گرما از پوست‌شان بیشتر مراقبت کنند.

وی تصریح کرد: در کنار این افراد گروه سالمندان و کودکان هم معمولا به دلیل اینکه پوست شان لایه ها محافظتی کمتری دارد نیازمند مراقبت بیشتری  هستند

ادیبی با اشاره به اینکه اشخاصی که موی بور، پوست سفید و چشم های روشنی دارند نیازمند مراقبت های بیشتری از پوست شان در فصل گرم هستند، اظهار کرد:  همچنین کسانی که سابقه شیمی درمانی یا پرتو درمانی به هر دلیلی را دارند به مراقبت بیشتر از پوست احتیاج پیدا می کنند.

این متخصص پوست مو و زیبایی تاکید کرد: در فصل تابستان به دلیل افزایش سطح تعریق بدن و بروز بیماری ها رعایت بهداشت فردی بسیار مهم است. در عین حال در سالن‌های ورزشی امکان انتقال بیماری‌های متفاوت وجود دارد توصیه می‌شود که که اشخاص حتما استحمام‌های روزانه و استفاده از شوینده‌های مناسب را داشته باشند.

کد خبر 380036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.