بالکن فقط محلی برای پهن کردن لباس نیست!

اخیرا طراحان هلندی بالکن‌های ساختمان‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده اند که باعث افزایش تعامل بین همسایه‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جمعیت در شهرهای مدرن دنیا به سرعت در حال افزایش است و سبک زندگی پرمشغله جوامع شهری باعث ایجاد شکاف‌هایی در روابط بین ساکنان شهر شده است. در چنین شرایطی، حتی کوچک‌ترین تلاش در راستای افزایش تعامل بین شهروندان یک شهر از اهمیت بالایی برخوردار است. معماران هلندی با طراحی "بالکن‌های اجتماعی" گام بلندی در برقراری پیوند بین همسایه‌ها برداشته‌اند.

پروژه فوق شامل ساخت پل‌ها و پلکان‌هایی است که بالکن‌ها را در مجتمع‌های ساختمانی به هم متصل می‌کند. این اتصالات یک فضای نیمه‌عمومی ایجاد می‌کند که به همسایه‌ها امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را می‌دهد؛ به عنوان مثال همسایه‌ها در این بالکن‌ها می‌توانند غذا بخورند، با همکاری هم بالکن‌ها را گل‌کاری کنند یا با یکدیگر به گفتگو بپردازند. پیاده سازی این طرح بسیار آسان و برای هر نوع ساختمانی قابل استفاده است.

با وجود مسئله انزوای ساکنان در مناطق شهری، به خصوص در شهرهای بزرگ و پرجمعیت، هرگونه اقدامی که باعث برقراری ارتباط بین شهروندان در محل سکونت خود شود، بسیار باارزش خواهد بود. سادگی "بالکن‌های اجتماعی" یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این پروژه است و هزینه زیادی در بر نخواهد داشت. در واقع تنها با ساخت بالکن‌هایی از چوب، فلز یا بتن می‌توان پیوند عمیقی بین ساکنان یک منطقه، و با گسترش این پروژه، بین ساکنان یک شهر به وجود آورد. می توان بالکن‌ها را، که این روزها به عنوان انباری یا پهن کردن لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان ابزاری برای مبارزه با انزوای اجتماعی در مناطق شهری مورد استفاده قرار داد.

کد خبر 380028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.