حریف دور از انتظار ظاهر شد/ تماشاگران دین خود را ادا کردند

اولین دیدار سرو قامتان ایران در هفته چهارم لیگ جانی والیبال منجر به پیروزی ۳ بر ۱ مقابل پرتغالی بود که داشت برای ایران دردسرساز می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رأس ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه سوت آغاز بازی نخست تیم‌ملی در هفته چهارم لیگ‌ملت‌های والیبال به صدا درآمد. دیدار تیم والیبال ایران برابر پرتغال که در هفته‌های گذشته نتایج چندان خوبی بدست نیاورده بود و حالا در سالن شش هزار نفری رضا زاده اردبیل مقابل سرو قامتان ایران قرار گرفته بود کمتر کسی را به فکر اینکه پرتغال بتواند برای ایران دردسر ساز باشد فرو می‌برد.

کولاکوویچ برای این مسابقه دست به دو تغییر اصلی زده بود و به محمد موسوی و امیر غفور در ابتدای بازی استراحت داد. ترکیب اولیه تیم ایران سعید معروف، میلادی عبادی پور، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد، شفیعی، حضرت پور و یلی بودند که وارد میدان شدند.

شکست در ست اول، نتیجه تغییر در ترکیب اصلی

جو وحشتناک و صدای کرکننده سوت و بوق‌های شش هزار تماشاگر اردبیلی کار را برای بازیکنان پرتغال دشوار کرد. بااین‌حال پرتغالی‌ها که تا حدودی به بازی و جو سالن مسلط شدند، پرتغال نشان داد که برخلاف جایگاه پایینش در جدول، تیم دست‌وپا بسته‌ای نیست.

تیم ایران با دو تغییر مهم بازی می‌کرد که قطعاً در عملکردش تأثیرگذار بود، مطمئناً حضور نداشتن غفور و موسوی که جزء برترین بازیکنان تیم ملی بودند، تا حدود زیادی علت این افت بود. بااین‌حال درنهایت با دو اشتباه پیاپی ایران، ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به نفع پرتغال به پایان رسید و شاگردان هوگو سیلوا دست‌به‌کار بزرگی زدند.

روحیه‌ای که شکست ایران در ست اول به پرتغالی‌ها داده بود، باعث شد تا پرتغالی‌ها شروع فوق‌العاده‌ای در ست دوم داشته باشند و این روحیه خوب بازیکنان پرتغال با بازی پراشتباه ملی پوشان ایران همراه شد.

پرتغالی که در سه هفته گذشته تنها دو برد به دست آورده و در انتهای جدول جای گرفته بود، با شرایط بسیار خوبی برابر ایران صف‌آرایی کرد.

ملی پوشان ایران پس از باخت در ست اول و عقب افتادن در ست دوم، فهمیدند که نباید این تیم را دست کم بگیرد. درنهایت ست دوم با دو دفاع خوب با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود تیم ایران به پایان رسید تا سهم هر دو تیم در پایان ست دوم برابر شود. 

جو وحشتاک در سالن رضازاده

پرتغالی‌هاست سوم را آتشین شروع کردند و با استفاده از اشتباه‌های تیم ایران با نتیجه هفت بر یک پیش افتادند. با جو وحشتناکی که به سود تیم ایران ایجادشده بود ورق به نفع والیبالیست‌های ایران برگشت، سهم تماشاگران در این امتیازها اگر از بازیکنان بیشتر نبود، با آن‌ها برابری می‌کرد.

حمایت پرشور بیش از شش هزار تماشاگر اردبیلی در ورزشگاه رضازاده همه‌چیز را به نفع ایران تغییر داد. وقتی تیمی در این شرایط و جو وحشتناک بازی می‌کند، حریف دیگر شانسی برای گرفتن امتیاز ندارد و به همین خاطر هم پرتغال ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ واگذار کرد؛ آن‌هم ستی را که با شش امتیاز برتری آغاز کرده بود. 

 در نهایت ست چهارم هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان کولاکوویچ در یک بازی نسبتاً دشوار حریف انتهای جدولی خود را شکست دهند و به نهمین برد خود دست پیداکرده و در صدر لیگ ملت‌ها باقی بمانند.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (شنبه) در یازدهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها به مصاف استرالیا می‌رود؛ تیمی که سابقه زیادی در والیبال آسیا دارد اما افتخار زیادی در کارنامه خود ندارد.

تیم ملی والیبال ایران در دیدار روز یک شنبه به مصاف فرانسه مدعی برود و در صورت بدست آوردن دو پیروزی از مصاف با استرالیا و فرانسه میتواند قبل از آغاز هفته پنجم صعود خود را قطعی کند.

کد خبر 380006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.