آخرین وضعیت پرونده متهمان بازی پرسپولیس - سپاهان

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: در سه ماه نخست امسال ورودی پرونده‌ها ۵۵ هزار و ۷۸۶ فقره و خروجی پرونده‌ها در این مدت نیز ۵۷ هزار و ۱۵۱ مورد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصفهانی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری هفته قوه قضائیه با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۱ هزار پرونده به دادسراهای استان اصفهان وارد شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۳ هزار خروجی داشتیم.

وی افزود: در سه ماه نخست امسال ورودی پرونده‌ها ۵۵ هزار و ۷۸۶ فقره و خروجی پرونده‌ها در این مدت نیز ۵۷ هزار و ۱۵۱ مورد بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه ۳۳ درصد از پست‌های مصوب قضایی دادسراهای استان بدون متصدی است، افزود: ما یک سوم قاضی کم داریم و در پستهای اداری نیز ۵۷ درصد پست خالی داریم.

سه اتهام نخست اصفهان

وی با بیان اینکه توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی در تصادفات و سرقت مستوجب تعریز سه اتهام اول استان در سال گذشته بوده است، ادامه داد: در سال جاری نیز توهین ، سرقت مستوجب تعزیر، ایراد صدمه در تصادفات سه اتهام اول استان بوده است.

اصفهانی اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف در باب حقوق عامه و در مورد جلوگیری از تعطیلی کارخانجات اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد که از آن جمله می‌توان به فعالیت مجدد کارخانه پلی اکریل، کاشی نیلو و کاشی اصفهان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی و مدیریت رفتار مجرمان خطرناک در اصفهان در دستور کار است، ادامه داد: ضمن کنترل این افراد در ایام دستگیری و مرخصی بانک اطلاعاتی از این افراد تشکیل شده است که اطلاعات آنها در همه کشور در دسترس باشد.

سگ گردانی در پارک ها ممنوع می شود

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در خصوص سگ گردانی اظهار کرد: در این خصوص به شهردار اصفهان نامه‌ای را ارسال کردم که تابلوهای ممنوعیت ورود سگ به پارک‌ها جلوگیری شود، همچنین برای دور دور کردن با شدت برخورد خواهیم کرد و در قانون مجازات‌های سنگینی برای این افراد در نظر گرفته است.

وی در خصوص مسئله محیط زیست اظهار کرد: یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از جرم است، در این زمینه دادستان از باب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم حق ورود دارد، آلودگی هوا دغدغه دادستانی اصفهان است.

اصفهانی گفت: در این زمینه بیشتر در قالب هشدار عمل کرده‌ایم، اما هنوز در این خصوص پروندهای تشکیل نداده‌ایم و چنانچه مرگی به علت معضلات زیست محیطی داشته باشیم پیگیری خواهیم کرد، البته این امر نیاز به اقدامات کارشناسی دارد و چنانچه این امر ثابت شود دادسرا طبق قانون برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط زیست تاکنون موردی بوده است، گفت: در این خصوص تذکرات لازم به دستگاه‌های مختلف داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه در خصوص گرد و غبارهای چند روز اخیر در اصفهان با توجه به اینکه زمان زیادی از این اتفاق نگذشته است هنوز ورود نکرده‌ایم، تصریح کرد: در این خصوص محیط زیست وظیفه نظارتی دارد و به گزارش این سازمان استناد می کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده اتفاقات پس از بازی پرسپولیس – سپاهان گفت: قبل از برگزاری این بازی در اصفهان در تهران اتفاقاتی افتاد، که قرار بود بازی برگشت در شهر سوم برگزار شود، اما با توجه به تدابیر اندیشیده شد، قرار شد بازی در خود شهر اصفهان برگزار شود تا بهانه‌ای دست تیمها نباشد.

اصفهانی ادامه داد: اتفاقاتی که افتاد هنگام ورود و خروج از ورزشگاه بود و در داخل ورزشگاه اتفاق خاصی را نداشتیم، اتفاقات انتظامی و امنیتی لازم انجام شده بود، بعد از خروج از ورزشگاه اتفاقات رخ داد.

وی گفت: اگر اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش را دنبال کنیم به تمهیدات خوب امنیتی و انتظامی در اصفهان پی می بریم، ضمن اینکه بازی پرسپولیس داماش پیشینه ای نداشت.

متهمان پرونده بازی پرسپولیس سپاهان دستگیر شده اند

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر پرونده متهمان بازی پرسپولیس – سپاهان در شعبه ۲۱ بازپرسی  در دست رسیدگی است، اضافه کرد: خبرنگاران نیز در این زمینه شکایات خود را اعلام کرده‌اند اما هنوز پرونده تکمیل نیست و منجر به صدور قرار نهایی نشده است.

وی افزود: در این زمینه تعدادی دستگیر شده‌اند اما اتهام آنها محرز نیست و باید با تکمیل شدن بازرسی‌ها در این خصوص اظهار نظر کرد.

حبیبی در خصوص کودک آزاری منجر به فوت در اصفهان تصریح کرد: طی هفته گذشته دو مورد کودک آزاری منجر به فوت داشتیم که یک مورد در کاشان بوده که مادر کودک نسبت به این امر اقدام کرده است و مورد دیگر در اصفهان که در حال حاضر با توجه به انجام بازرسی‌ها از اعلام جزئیات خودداری میکنیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان دو شعبه راه‌اندازی شده است، افزود: البته در صدد راه‌اندازی مجتمع خاص در این خصوص هستیم که در صورت تامین اعتیار محقق خواهد شد.

کد خبر 380003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.