۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
پاریس در حال خالی شدن است!

کاهش جمعیت شهر پاریس در چند سال اخیر باعث شگفتی همگان شده است؛ از سال ۲۰۱۱ به بعد، هر سال جمعیت این شهر حدود ۰.۵ کاهش یافته است و چنین پیش‌بینی می‌شود که این کاهش جمعیت تا سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آن‌چه عموم مردم از ایام قدیم در خصوص چشم‌انداز نهایی شهری در ذهن خود پرورش داده‌اند این است که زندگی در کلانشهرهایی نظیر لندن، پاریس، نیویورک و توکیو بسیار مطلوب‌تر از زیستن در شهرهای کوچک‌تر است. با این حال، این روزها نگرش مردم نسبت به این موضوع در حال تغییر است و مهم‌ترین دلیل آن می‌تواند مربوط به دشواری زندگی در شهرهای بزرگ باشد.

همچنین شواهد حاکی از این است که افراد دارای تحصیلات عالی در ایل- دو- فرانس، ناحیه ای در شمال کشور فرانسه، خواهان مهاجرت از این ناحیه به دیگر نقاط خلوت کشور فرانسه هستند. با وجود مشغله‌های زیاد زندگی در این ناحیه، بیگانگی در میان ساکنان و همچنین هزینه‌های بالای خرید خانه، جای تعجب نیست که ساکنان خواهان ترک این ناحیه باشند.

به همین دلیل، این روزها شهرهای دیگر فرانسه نظیر لیون، نانت، مون‌پلیه و تولوز با افزایش جمعیت روبرو است. اگرچه بوردو، مرکز ناحیه آکیتن در فرانسه، پیش از این به "زیبای خفته" معروف بود، این روزها به یک شهر پرزرق‌ و برق و بانشاط تبدیل شده است.

شهروندان پاریس از اینکه برای رهایی از ازدحام پایتخت فرانسه به شهر بوردو مهاجرت کرده‌اند بسیار خوشحال به‌نظر می‌رسند زیرا با وجود کسب درآمد کم‌تر، آرامش، آب‌وهوای معتدل‌تر و هزینه‌های کم‌تر زندگی در این شهر را جایگزین شلوغی، آلودگی و هزینه بالای مسکن شهر پاریس کرده‌اند.

تلاش برای زندگی در شهرهایی با مخارج زندگی کم‌تر و آب‌وهوای سالم‌تر فقط مربوط به ساکنان کشور فرانسه نیست. این ‌روزها گرایش مردم به زندگی در شهرهای کوچک‌تر در سراسر جهان در حال افزایش است. در شهرهای بزرگی نظیر لندن، نیویورک، توکیو و آمستردام نیز مردم زندگی در شهرها و حتی روستاهای کوچک را به زندگی در این کلانشهرها ترجیح می‌دهند زیرا مایل هستند که یک سبک زندگی سالم‌تر و و اصیل‌تر را در پیش گیرند.

کد خبر 380002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.