تولید کفپوش خودرو از  بطری‌های پلاستیکی!

شرکت فورد به تازگی موفق شده است برای تولید کفپوش‌ خودروهای شاسی بلند خود از بطری‌ها پلاستیکی استفاده کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت خودروسازی فورد هر سال با بازیافت بیش از یک میلیارد بطری پلاستیکی برای ساخت اجزاء داخلی اتومبیل‌های خود بهره می‌برد. به گفته سازمان محیط زیست ملل متحد، سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تن پلاستیک در کشورهای جهان تولید می‌شود که نیمی از آن‌ها یک بار مصرف بوده و تنها ۱۴ درصد برای بازیافت جمع‌آوری می‌شود که ۹ درصد از این میزان به طور واقعی مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

شرکت فورد برای جلوگیری از ورود بطری‌ها به محل دفن زباله، برای تولید هر کفپوش اتومبیل از ۴۷۰ بطری پلاستیکی یک‌بار مصرف استفاده کرده است و سالانه ۱.۲ میلیارد بطری پلاستیکی در سطح جهان از این طریق بازیافت می‌شود. روند تولید کفپوش‌های ماشین فورد "اکو اسپورت" (Ford's EcoSport) شامل تبدیل کردن بطری‌ها به ورقه‌های کوچک و حرارت آن‌ها تا دمای ۲۶۰ درجه‌ سانتی گراد است.

فرآیند تولید کفپوش خودرو از  بطری‌های پلاستیکی علاوه بر کمک به محیط زیست، مزایای دیگری نیز از لحاظ اقتصادی دارد. اقداماتی از این قبیل باعث ایجاد تاثیری مثبت و سازنده در دنیا می‌شود و کیفیت زندگی ساکنان کره زمین را بهبود می‌بخشد. هر روز، میلیون‌ها نفر بطری‌های پلاستیکی یا ظروف مقوایی خود را داخل سطل زباله می‌اندازند، در حالی که متوجه نیستند که آن‌ها اصلا بازیافت نمی‌شوند و اغلب به محل دفن زباله منتقل می‌شوند. بدین ترتیب روزانه حدود ۷۰۰ هزار بطری پلاستکی وارد محیط زیست می‌شود.

شرکت فورد از زمان به کارگیری بطری‌های پلاستیکی برای ساخت اجزای داخلی خودروی "Mondeo" که اکنون حدود ۲۰ سال از آن می‌گذرد، توانسته است هر سال ۱.۲ میلیارد بطری پلاستیکی را بازیافت کند و از آن‌ها برای تولید محصولات جدید خود استفاده کند.

کد خبر 379979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.