چند ساعت کاری در هفته برای سلامت ذهن ایده‌آل است؟

یافته‌های جدید محققان نشان می‌‎‎دهد کاهش ساعات کاری برای سلامت روحی افراد مفید است و میزان رضایت از زندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چند ساعت کار در هفته برای سلامت ذهن افراد ایده آل است؟ این پرسشی است که ذهن محققان را به خود مشغول داشته است. در بسیاری از کشورهای جهان، افراد حدود ۴۰ ساعت در هفته (هشت ساعت در روز)، از دوشنبه تا جمعه مشغول کار کردن هستند. اما در بعضی کشورهای دیگر، افراد ساعات کاری کمتری دارند.

گروهی از محققان دانشگاه کمبریج در انگلستان به منظور ارزیابی تاثیر ساعات کاری بر سلامت روحی افراد و میزان رضایت آن‌ها از زندگی، ۷۱ هزار و ۱۱۳ فرد را با میانگین سنی ۱۶ تا ۶۴ سال در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها به منظور تشخیص هرگونه پیشرفت در سلامت روحی افراد، سوالاتی در مورد نحوه مقابله با نگرانی و کم‌خوابی از  شرکت کنندگان پرسیدند.

یافته‌های جدید نشان داد هشت ساعت کار کردن در هفته، باعث افزایش سلامت روحی افرادی می‌شود و این نتایج برای مردان و زنان یکسان است. به گفته محققان کار کردن ۱۶ ساعت یا کمتر در هفته، میزان رضایت از زندگی مردان را حدود ۳۰ درصد افزایش می‌دهد، در حالی که زنان نیز همین مقدار رضایت از زندگی را با ۲۰ ساعت کار در هفته و یا کمتر تجربه می‌کنند.

بررسی‌های جدید حاکی از این است که تفاوت چشمگیری بین سلامت روحی افراد شاغل و بیکار وجود دارد و کاهش ساعات کاری در هفته، نه تنها اثر مخربی بر سلامت روحی افرادشاغل ندارد، بلکه این موضوع منجر به افزایش بهره‌وری و رضایت از زندگی آن‌ها می‌شود. به گفته محققان از دیگر مزایای کاهش ساعات کاری، کم شدن میزان رفت آمدهای هر روزه افراد و کمتر شدن مشکل آلودگی هوا است.

نتایج این مطالعه در مجله Social Sicence & Medicine  منتشر شده است.

کد خبر 379975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.