پرتغال مقابل بلندقامتان ایران زانو زد

تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در اردبیل به مصاف تیم ملی پرتغال رفت و ۳ بر یک به برتری رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در شهر اردبیل موفق شد بعد از شکست در ست اول، در سه ست متوالی حریف را شکست دهد.

سعید معروف، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد، علی شفیعی، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) ترکیب اصلی تیم ملی ایران در این مسابقه بودند و ایران با استراحت دادن به موسوی و غفور این دیدار را آغاز کرد.

ست اول؛ ایران ۲۳- پرتغال ۲۵

تیم ملی با حمایت حاضرین در سالن بازی را بهتر از حریف خود آغاز کرد و در امتیازات ابتدایی با سرویس های خوب بازیکنان خود به ویژه سعید معروف تواست از حریف پیش بیفتد و دفاع عالی مجرد، امتیاز شماره ۸ را به تیم ما داد. حضور فلپس در منطقه سرویس باعث شد تا پرتغالی ها دو امتیاز متوالی کسب کنند و همین موضوع دو تیم را در عدد ۱۰ برابر کرد اما فیاضی کمک کرد تا ایران زودتر از حریف به امتیاز یازده برسد اما در ادامه پرتغالی ها بهتر از تیم ایران عمل کردند و توانستند در شرایطی به امتیاز ۱۶ برسند که تیم ما تنها ۱۵ امتیاز کسب کرده بود. در ادامه این روند یک امتیاز سرویس از الکس باعث شد تا پرتغالی ها برای اولین مرتبه دو امتیاز از تیم ما پیش بیفتند اما باز هم بازیکنان تیم ایران درخشان ظاهر شدند. حضور فیاضی در منطقه سرویس باعث شد تا تیم ایران با یک دفاع خوب از سوی شفیعی بازی را برابر کند و در ادامه عبادی پور ایران را پیش انداخت.

پرتغالی ها اما در این ست به دنبال ثبت یک شگفتی بودند و تلاش کردند تا از تیم ایران پیش بیفتند که با استفاده از اشتباهات فردی ملی پوشان ایران اختلاف امتیازی را به دو رساندند تا در آستانه پیروزی قرار بگیرند. در همین امتیاز بود که غلامی جانشین معروف شد و توانست امتیاز ۲۲ را برای ایران کسب کند تا دو تیم در این امتیاز با یکدیگر برابر شوند اما در نهایت پرتغالی ها با استفاده از عدم تمرکز تیم ما و اشتباهات فردی ایران به پیروزی در این ست رسیدند.

ست دوم؛ ایران ۲۷ – پرتغال ۲۵

تیم ملی ست دوم را با وجود باخت با روحیه خوبی آغاز کرد و یک تک دفاع از سعید معروف ایران از حریف پیش انداخت اما باز هم تیم پرتغال با سرویس های خوب خود دریافت ایران را با اختلال رو به رو کرد و عدم تمرکز ملی پوش در حملات باعث شد تا دو تیم با امتیاز ۸ بر ۴ به سود پرتغال به وقت استراحت فنی اول برسند. همین اختلاف امتیازی زیاد باعث شد تا کولاکوویچ غفور را جانشین یلی در ترکیب تیم ملی کند. بعد از این تعویض و با حضور عبادی پور در منطقه سرویس ایران توانست سه امتیاز متوالی با اسپک غفور و دفاع مجرد کسب کند تا سرمربی حریف مجبور به اتخاذ وقت استراحت شود اما بعد از این وقت استراحت هم تیم ایران به یک امتیاز سرویس رسید و در نهایت فاصله امتیازی به صفر تبدیل شد. تیم ایران به روند خوب خود بازگشت و استفاده بهینه از سرویس ها و توپ های برگشتی اعتماد به نفس را دوباره به ایران برگرداند و تیم ملی ما سریعتر از حریف به امتیاز ۱۶ رسید. در ادامه اما باز هم تیم پرتغال بود که توانست کم اشتباه تر از تیم ما در زمین حاضر شود و اختلاف را جبران کرد تا دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر شوند.

تیم ایران در ادامه این ست با دو دفاع عالی از مجرد و غفور به برتری رسید تا کار در ست شماری به تساوی کشیده شود.

ست سوم؛ ایران  ۲۵ – پرتغال ۱۷

سرویس های تاوارز در شروع ست سوم باعث شد تا تیم ملی این کشور ۴ امتیاز از تیم ما پیش بیفتد و کولاکوویچ مجبور به درخواست وقت استراحت شد اما ایران برای رسیدن اولین امتیاز خود باز هم منتظر ماند و در شرایطی تیم ایران امتیاز یک را کسب کرد که پرتغال ۵ امتیاز کسب کرده بود. غفور در منطقه سرویس ما را به این ست امیدوار کرد و سرویس های خوب او باعث شد تا تیم ملی با استفاده از توپ های برگشتی دو مرتبه به امتیاز برسد. در اوایل این ست موذن جانشین حضرت پور شد.

در امتیازات ابتدایی ست بازی برای دقایقی به حاشیه کشده شد. اصرار سرمربی پرتغال به درخواست ویدئو چک در صحنه ای آشکار باعث شد تا بازی برای لحظاتی با حاشیه همراه باشد و در نهایت داور مسابقه کاپیتان تیم پرتغال را با یک کارت زرد و در ادامه با یک کارت قرمز جریمه کرد اما باز هم پرتغالی ها سریعتر از ایران به امتیاز ۸ رسیدند. در شروع دوباره مسابقه تیم ایران بهتر از حریف خود عمل کرد و توانست برای مقاطعی اختلاف امتیازی را کم کند و در ادامه این روند ملی پوشان والیبال ایران در امتیاز ۱۳ از حریف خود پیش افتادند و در ادامه این روند تیم ایران ۳ امتیاز از حریف خود پیش بود زمانیکه تابلوی امتیازات عدد ۱۶ را برای ایران نشان می داد. تیم ملی در ادامه این ست نمایشی متفاوت با امتیازات قبلی داشت و توانست کم اشتباه و موفق عمل کند تا سرمربی تیم پرتغال بعد از اینکه ۵ امتیاز عقب افتاد، درخواست وقت استراحت بدهد. تیم ملی در شروع مسابقه باز هم درخشان ظاهر شد و در نهایت این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود خود پایان داد. دفاع فوق العاده ایران روی تور در این ست باعث شد تا تیم پرتغال شرایط سختی را تحمل کند و با اختلاف زیادی بازنده شود.

ست چهارم؛ ایران ۲۵- پرتغال

شاگردان کولاکوویچ فرم خوب خود را در اردبیل پیدا کردند و ست چهارم نیز برای ایران به بهترین شکل آغاز شد و ملی پوشان در همان ابتدا با سرویس های عالی خود دریافت حریف را با مشکل رو به رو کردند تا اثر گذاری پرتغال در حملات کمتر شود. پرتغالی ها که در این دیدار از سرویس های خود به خوبی استفاده کردند باز هم با سرویس عالی لورنزو به یک قدمی ایرانی رسیدند اما تیم ملی توانست زودتر از حریف امتیاز ۸ را تجربه کند.

تیم ملی با سرویس های خوب امیر غفور دوباره از حریف خود پیش افتاد و امتیاز خود را به ۱۳ رساند تا ۳ امتیاز از حریف پیش باشد. ملی پوشان ایران که در این امتیازات با حمایت هواداران فرم خوبی داشتند، سرمربی حریف را مجبور کردند تا وقت استراحت درخواست دهد. تیم ملی در این ست کم اشتباه و کم نوسان در زمین حاضر شد و توانست حریف خود را از پیش رو بردارد تا بی توجه به پیروزی پرتغال در ست اول، با پیروزی در سه ست بعدی مسابقات در اردبیل را با برد شروع کند.

کد خبر 379972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.