راهکارهای دولت و نظام برای تامین کسری بودجه۹۸

رییس کل بانک مرکزی گفت: تصمیم دولت و مجموعه نظام بر تامین کسری بودجه از طریق تلاش برای استفاده از مسیرهای مختلف صدور ببیشتر نفت، انتشار اوراق دولتی و برداشت از منابع صندوق توسعه ملی، متمرکز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه اینستاگرامش نوشت: ارتباط با مردم و فعالان اقتصادی، شفافیت در سیاست‌گذاری و اجرا و پاسخگویی در قبال مردم، اجزای اصلی یک حکمرانی خوب برای بانک‌های مرکزی مدرن است.

وی افزود: در شرایط پیچیده‌ای که اقتصاد کشور با آن روبه‌رو بوده‌است، تلاش داشته‌ام برای برون رفت از وضعیت سخت، پیچیده ولی گذرای این روزها، موارد یاد شده را سر لوحه فعالیت‌های بانک مرکزی قرار دهم‌.

رییس کل بانک مرکزی گفت: تجربه ساماندهی بازار ارز و برقراری ثبات نسبی در اقتصاد کشور که نا امیدی طراحان حداکثر فشار اقتصادی را در پی داشت، خود، محصول همین دیدگاه بوده‌است.

همتی افزود: بنابراین طبیعی است که همین رویه برای نحوه تامین کسری بودجه ۹۸ اعمال شود و در کنار آن پرهیز از اقداماتی که موجب شوک جدید به قیمت‌ها،  در دوره زمانی که اثر شوک ارزی به تدریج تخلیه می‌شود، بخشی از این سیاست است.

وی اضافه کرد: بنابراین تصمیم دولت و مجموعه نظام بر تامین کسری بودجه از طریق تلاش برای استفاده از مسیرهای مختلف صدور ببیشتر نفت، انتشار اوراق دولتی و برداشت از منابع صندوق توسعه ملی، متمرکز است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: به‌رغم اینکه بانک مرکزی دوره سختی را طی می‌کند، اما در خصوص غلبه بر مشکلات با برنامه‌های در دست اقدام، بسیار امیدوارم.

همتی افزود: همانگونه که در سه ماه گذشته نزدیک پنج میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و دارو و بیش از شش میلیارد دلار از طریق نیما و واردات در مقابل صادرات تامین شده‌است.

کد خبر 379955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.