سرنگونی پهباد آمریکایی نشانه قدرت نظامی ایران است

امام جمعه اصفهان گفت: نیروهای مسلح ایران با سرنگونی پهباد آمریکایی نشان دادند مرز ما خط قرمز ما است و اگر کسی بخواهد با ما بجنگد و یا به زور ما را به مذاکره مجبور کند زیر بار آن نخواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز - ۳۱ خرداد ماه - اظهار کرد: برای ترک کارهای بد و انجام حسنات، شرط گذاری، مراقبت، محاسبه و در صورت تخلف از شرط، معاقبه، مراحلی است که انسان باید انجام دهد.

وی افزود: باید قبل از اینکه در روز قیامت اعمالمان محاسبه شد، در این دنیا به محاسبه اعمال بپردازیم و اگر لازم است توبه کنیم زیرا در زمان مرگ دیگر فرصتی برای توبه وجود ندارد.

امام جمعه اصفهان گفت: خداوند حتی از کوچکترین اعمال ما نیز آگاه است و در قرآن می‌فرماید مانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا کاری کرد که خودشان را فراموش کردند.

طباطبایی نژاد افزود: اگر انسان خودش را فراموش کند، با خود بیگانه شده است و مانند این است که همه اعمالش برای یک بیگانه انجام شده است. 

وی اضافه کرد: در روز قیامت دست، پا و اعضای بدن برای اعمال انسان شهادت می‌دهد و اعمال انسان در این دنیا ضبط می‌شود، بنابراین باید در محاسبه  اعمال خود را همانگونه که در حساب و کتاب دنیایی دقیق هستیم، عمل کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز جنگ خندق و شباهت آن با شرایط کنونی ایران، گفت:  اگر سپاه مسلمانان در این جنگ پیروز نمی‌شد ممکن بود اسلام به کلی نابود شود، امیدوارم مردم ما نیز این خودباوری را داشته باشند و بتوانند در برابر دشمنان بزرگ مقاومت کنند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید گفت: بسیجی بودن هر کس باید متناسب با شغل و علم آن شخص باشد و اساتید باید بتوانند جوانان بسیجی تربیت کنند.

وی افزود: باید روال اسلام در دانشگاه پیاده سازی شود، حضور دو هزار استاد بسیجی در دانشگاه ها و وضعیت کنونی دانشجویان گویای آن است که اساتید نتوانسته اند دانشجویان بسیجی تربیت کنند، یک دانشجوی بسیجی امر به معروف را  همیشه در دستور کار دارد. 

امام جمعه اصفهان گفت: اساتید پزشکی می‌توانند با تشکیل گروه‌های جهادی، با دانشجویان به روستاهای محروم بروند و به مردم کنند و به وظیفه استاد بسیجی بودنشان عمل کنند. 

طباطبایی نژاد با اشاره به سرنگون شدن پهباد آمریکایی توسط سپاه،  گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به دشمنان نشان دادند، ایران اگر بخواهد عملیاتی انجام دهد مخفیانه این کار را انجام نمی‌دهد و مشاهده کردیم که پس از آن ترامپ اعلام کرد اشتباهی رخ داده است.

وی افزود: این پهباد درست در زمانی که در مسیرش به سمت آب‌های ایران حرکت می کند توسط نیروهای مسلح ایران معدوم شده است، این نشان می‌دهد مرز ما خط قرمز ماست، مکتب ما مکتب صلح و آرامش است، اما اگر کسی بخواهد با ما بجنگد و یا به زور ما را به مذاکره مجبور کند زیر بار آن نخواهیم رفت.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایرن گفت: یکی از نخبگان ژاپنی در واکنش به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند ما با ترامپ مذاکره نمی کنیم، گفته است: "ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم، رهبر قدرتمند ایران حسرت برانگیز است، سفر آبه به تهران با پیغام فریبکارانه ترامپ که مورد بی اعتنایی رهبر عالی ایران قرار گرفت این تاثیر مهم را داشت که بخش مهمی از جمعیت ۱۲۶ میلیونی ژاپن را با یک رهبر مقتدر در مقابل آمریکا، آشنا کرد." 

کد خبر 379945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.