حس و حال خوب جشنواره ورزشی زاینده رود

چهارمین دوره جشنواره ورزشی زاینده رود با حضور مسئولین، ورزشکاران و مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین روز از جشنواره ورزشی زاینده رود است که ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه برگزار می شود. از خیابان که داخل بوستان پردیس را نگاه کنی، کمیته های مختلف ورزشی را می بینی که افرادی دور آنها جمع شده و نظاره گره بازی ها و فعالیت های ورزشی هستند. وارد بوستان که شوید کمیته رزم سلطان را می بینید که ورزشکارانی از این رشته  حرکات نمایشی انجام می دهند.
جلو تر که بروید با ساواته(بوکس فرانسوی) مواجه می شوید، که ورزشکاران در زمین مخصوص به خود به نوبت در حال رقابت با یکدیگر هستند.

آسیه امامی نایب رییس کمیته ساواته در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: برگزاری یک سری از ورزش ها در ملا عام باعث می شود مردمی که از فضای سبز استفاده می کنند با این ورزش ها بیشتر آشنا شوند. هیئت انجمن های ورزشی کاری نوین در اصفهان به نام جشنواره زاینده رود با حمایت شهرداری اصفهان ابداع کرده است. دوسال قبل این جشنواره در آبشار برگزار می شد ولی الان باتوجه به ساخت جدید بوستان پردیس، امسال در این مکان جشنواره برگزار می شود.

وی افزود: هرمراجعه کننده ای از هر رشته ای که خوشش بیاید می تواند به قرفه آن مراجعه کند و اطلاعاتش را در خصوص رشته کامل کند تا باتوجه به توانایی هایش بهترین انتخاب را داشته باشد.

نزدیک به غروب است و ساعت۱۹ علیرضا امینا زاده معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، ایمان حجتی مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین المللی شهرداری اصفهان، کورش محمدی عضو شورای اسلامی شهر، احمد مرادی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و حمیدرضا غزنوی رییس هیئت انجمن های ورزشی برای افتتاحیه این جشنواره در بوستان پردیس حضور پیدا کردند که نخست به کمیته های مختلف سر زدند و با بازی های آن آشنا شدند.
ایمان حجتی مدیر روابط عمومی و شهرداری اصفهان در رابطه با این جشنواره و کمک های شهرداری اظهار کرد: ورزش های هیئت انجمن های ورزشی بیشتر جنبه شهروندی دارد و به نظر ما شهروندان بهتر می توانند با این رشته ارتباط برقرار کنند، در سال های گذشته هیئت این ارتباط را با همکاری شهرداری در سطح فضاهای عمومی شهر به عنوان جشنواره زاینده رود به نمایش گذاشت.

وی دادمه داد: امسال برگزاری این جشنواره به چهارمین دوره خود رسیده که در طول زمان برگزاری امیدواریم جوانان اصفهانی با این رشته ها آشنا شوند و همچنین بتوانیم از افراد برتر این ورزش ها تقدیر و تشکر کنیم. فکر می کنم بقیه هیئت ها هم باید وارد میدان شوند و با مردم تعامل مستقیم داشته باشند تا در مسیر رشد به اهدافشان برسند.


حجتی افزود: فضایی که در آن این جشنواره برگزار می شود متعلق به شهرداری اصفهان است. شهرداری منطقه شش اصفهان، اداره کل و ارتباطات اصفهان و معاونت سازمان فرهنگی ورزشی اصفهان همه در برگزاری این جشنواره کمک کرده اند و شهرداری پایه ثابت حمایت از این رویداد در کنار انجمن بوده و امیدواریم مثل این جشنواره ها زیاد برگزار شود.
بعد از بازیدید کمیته ها مسئولان، خبرنگاران، عکاسان و تعدادی از افراد هر کمیته گوشه ای از بوستان پردیس جمع شدند و بادکنک های بزرگی که روی هرکدام نمادی از کمیته های انجمن های ورزشی بود را در آسمان رها کردند.


حمید رضا غزنوی رییس هیئت انجمن های ورزشی در خصوص این جشنواره گفت: در این جشنواره مردم با نحوه کار کمیته ها آشنا می شوند و باتوجه به علاقه ای که دارند می توانند رشته مورد نظرشان را انتخاب کنند و خود کمیته ها هم اعضای خانواده هارا برای انتخاب رشته راهنمایی می کنند.
در کمیته طناب کشی از آتش نشانی، هتل آسمان، فلاورجان و... برای انجام مسابقه آمده بودند که هرکدام از این افراد دستان قوی و اندام ورزیده داشتند و مسابقه بین هرگروه مدتی زمان می برد تا برنده مشخص شود.


نصر الله احدی رییس کمیته طناب کشی استان اصفهان در رابطه با این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره باعث می شود که رشته های ورزشی ناشناخته، شناخته شوند برای مثال طناب کشی را هرکسی می گوید آسان است و کاری ندارد ولی در واقع طناب کشی قوانین خاص خود را دارد و ورزش جذابی است.


کمیته بعدی اسپوکس است که بانوان و آقایان به صورت مجزا با چیزی شبیه چوب که در دست داشتند به یکدیگر ضربه می زدند.
محمد قربانی رییس کمیته اسپوکس در خصوص این جشنواره گفت: برگزاری مسابقه در این جشنواره به شناخت رشته ما کمکی نمی کند، اگر به جای مسابقه استعداد یابی می کردند و سلاح دست مردم می دادند خیلی بهتر بود که متاسفانه رییس هیئت با این نظر مخالفت کردند. در حال حاضر تمام تمرکز ما روی مسابقات است و مردم را فراموش کرده ایم.جلوتر کمیته کیک بوکسیگ واکو قرار دارد و از همه رده سنی برای شرکت در این مسابقه با لباس های خاص خود حضور پیدا کردند.

سجاد قنبری بازیکن کیک بوکسینگ واکو در رابطه با  جشنواره زاینده رود خاطر نشان کرد: خیلی خوب است که این جشنواره در حضور مردم برگزار می شود و باعث شناخت بیشتر مردم روی رشته های ورزشی است. خیلی از مردم فکر می کنند کیک بوکسیگ واکو ورزشی خشن است درصورتی که اینطور نیست و این رشته شامل استایل های مختلف می شود.
کمیته ای که نظر را به خودش جلب می کرد سپک تاکرا بود که دختران کمتر از ۱۴ سال با یکدیگر مسابقه می دادند و به علت تازه کار بودنشان فقط ضربه سرویس بین تیم ها رد و بدل می شد.

به ورودی بوستان که بازگردیم کمیته هایی مثل فوتبال رومیزی، دارت، راگبی، جهت یابی را می بینیم که به صورت قرفه مسئولان آن سر میز هایی نشسته اند.

علی امیری رییس کمیته راگبی شهرستان اصفهان در رابطه با این جشنواره گفت: متاسفانه جشنواره زاینده رود تا به حال به شناخت این رشته کمکی نکرده است. راگبی قبلا فدراسیون داشت و از وقتی که فدراسیونش منحل شد و به زیر نظر هیئت انجمن های ورزشی آمد دیگر آن تبلیغ و استقبال سابق از این رشته نمی شود، تقریبا می شود گفت راگبی دیگر زنده نیست.

وی افزود: از وقتی غزنوی رییس هیئت شده است نگاه ویژه ای به این رشته دارد و در تلاش هستیم تا تیم هایی را برای مسابقات کشوری آماده کنیم. 

 به علت وجود آب در زاینده رود قایق های شناور و چند وسیله ورزشی آبی را در آب می توان مشاهده کرد.
جشنواره زاینده رود شوق زیادی در کمیته ها به امید شناخته شدن رشته ای که در آن فعالیت می کنند بوجود آورده است و همه آن ها خواستار شرکت مردم در این جشنواره ها هستند تا ورزش های ناشناخته را برای مردم به نمایش بگذارند و راجب آن توضیح دهند.

کد خبر 379944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.