زد و خورد در نشتارود، ولخرجی در کیش

واگذاری غیرقانونی املاک در تهران، رد نظر کمیته حقیقت یاب شورای شیراز توسط دادستانی، زخمی‌شدن شهردار نشتارود در جلسه شورا و ولخرجی اعضای شوراهای تهران در کیش مهم‌ترین عناوین بسته خبری پارلمان شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با گذشت نزدیک به سه ما از وقوع سیل در شیراز، طبق گزارش ارائه شده توسط رئیس کمیته حقیقت‌یاب شورای این شهر در خصوص سهم دستگاه های اجرایی در وقوع سیل دروازه قرآن، شهرداری شیراز در ادوار مختلف  بیشترین سهم را بروز این حادثه داشته است.

این گزارش درحالی در صحن علنی شورای شهر قرائت شد که حیدر آسیابی، دادستان شیراز آن را بدون اعتبار و به نوعی خارج از وظایف شورای شهر دانست و افزود: نظر این کمیته فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضایی است؛ با توجه به تشکیل پرونده قضائی نسبت به موضوع و رسیدگی در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز طبق قانون مرجع تعیین هیأت کارشناسی تنها مرجع قضائی ذیصلاح بوده و مبنای تشخیص مقصرین نیز نظر هیأت کارشناسی منتخب مرجع قضائی است.

بهشهر؛ دستگیری اعضای شورا به دلیل دخالت در شهر

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری، رییس کل دادگستری استان مازندران از دستگیری پنج عضو شورای شهر بهشهر خبر داد.

وی با بیان اینکه ارائه نظر شخصی و دخالت‌های بی جهت در اداره امور شهری و اعمال رفتار خلاف توسط اعضای شورا نارضایتی شهروندان را در پی داشته است، اظهار کرد: شهروندان به تبع این موضوع در جهت احقاق یا تضییع حقوق خویش موضوع را به مدعی‌العموم گزارش کردند و خواستار اقدام عاجل قانونی برای حل این معضل بسیار مهم شدند.

اکبری تصریح کرد: رفتار و عملکرد اعضای شورای شهر بهشهر نه تنها موجب خروج آنها از وظایف ذاتی قانونی خود شد بلکه توقف و یا تعطیلی بخش‌های مختلف اداری و اجرایی شورای شهر و شهرداری و مواردی مانند عدم تعیین تکلیف نسبت به اجرای پروژه‌های شهری با نگاه شخصی از جمله آسفالت، ترمیم خیابان‌ها و کوچه‌های شهر، دفع زباله را نیز موجب شده است.

رییس کل دادگستری مازندران در ادامه گفت: نتیجه رفتارها و اقدامات غیر قانونی آنها برخلاف مصالح عمومی و بعضاً دارای تبعات اجتماعی و امنیتی و حتی حیف و میل اموال عمومی بود و به شکایت کیفری اعضای شورای شهر علیه یکدیگر و تشکیل پرونده کیفری منجر شد.

بروجرد؛ اختلاس یک عضو شورا

با دستگیری یک عضو شورای شهر بروجرد به‌دلیل فساد اقتصادی، این‌بار شوراهای شهر استان لرستان مورد اتهام مالی قرار گرفتند.

به گفته بدری، رییس کل دادگستری لرستان، این عضو شورای شهر بروجرد مورد اتهام رانت بوده و از طریق او امتیازاتی غیر قانونی به افرادی داده شده که پرونده آن در جریان رسیدگی است

او مدعی شده که در این راستا ممکن است افراد دیگری نیز به پرونده وارد شوند.

نشتارود؛ پرتاب قندان به شهردار در جلسه شورا

در جلسه شورای شهر نشتارود و با هدف بررسی طرح رینگ شهری که با حضور اعضای شورا و شهردار این شهر برگزار شد، به دلیل پرتاب کردن قندان توسط یک عضو شورا به سمت شهردار و زخمی شدن او، این جلسه و طرح نیمه تمام باقی ماند.

محمد مهدی یاحقی مدت دو سال به عنوان شهردار شهر شش هزار نفری نشتارود فعالیت دارد و به گفته محمدرضا جهاندار رییس شورا، به دلیل پرتاب کردن قندان و زخمی شدن شهردار توسط یک عضو شورا، این جلسه مختل شد.

سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در این باره گفت: قرار شده موضوع بدون پیگیری از سوی مراجع قضائی حل و فصل شود.

به نظر می‌رسد که درگیری و پرتاب قندان از سوی عضو شورا به سمت شهردار به دلیل سوال عضو شورا درباره تخلفات ساختمانی و نادیده گرفتن از سوی شهرداری بوده است.

تهران؛ حاشیه‌های سفر تفریحی اعضای شورای شهر به کیش

استاندار تهران در پیامی که در حساب توییتر خود منتشر کرد، از برگزاری مسابقات فوتسال اعضای شوراهای اسلامی استان تهران در جزیره کیش انتقاد کرد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نوشت: آرای مردم حق الناس و شفاف سازی منابع مالی برگزاری مسابقات فوتسال از سوی اعضای شوراهای اسلامی استان تهران در جزیره کیش به منزله حفظ حقوق بیت المال و صیانت از آرا است و در شرایط جنگ اقتصادی هیچ توجیهی برای برگزاری مسابقات کیلومترها دورتر از استان تهران پذیرفتنی نیست.

طبق شواهد تیم‌های شرکت کننده هرکدام ۴۵ میلیدن تومان برای شرکت در مسابقات فوتسال شورای اسلامی استان تهران که از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۲ خرداد ماه در جزیره کیش برگزار شده خرج کرده‌اند که انتقاداتی را در این استان در پی داشته است.

البته این اعضا مدعی شده‌اند که حضور آنان با تاییدیه از شورای استان، شورای انطباق و فرمانداری بوده است.

شمیرانات؛ ما آمدیم، نبودید، رفتیم!

بنری با عنوان "ما آمدیم، نبودید، رفتیم" همراه با امضای برخی شهروندان روی دیوار مسجد جامع شهر "اوشان، فشم و میگون" مرکز بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات خطاب به اعضای شورای اسلامی این شهر نصب و خبرساز شده است.

موضوع از آنجا شروع شد که اواخر هفته گذشته اطلاع رسانی شده بود جلسه بررسی مشکلات این شهر با حضور اعضای شورای اسلامی در مسجد برگزار خواهد شد و شماری از اهالی به‌ویژه ساکنان منطقه میگون در ساعت اعلام شده در محل مذکور حضور می‌یابند اما هیچ خبری از اعضای شورا نمی‌شود.

غیبت اعضای شورا در این جلسه سبب گلایه برخی اهالی شده و با نصب بنر مذکور اقدام به امضای آن کردند.

پس از آنکه اعتراض اهالی بالا گرفت پیامی منتسب به شورای شهر اوشان، فشم و میگون منتشر شد که در بخشی از آن آمده بود: "به دلیل اینکه این جلسه جانبداری از عده‌ای را به دنبال خواهد داشت و احتمال بروز شائبه‌هایی را در این خصوص دارد، اعضای شورای اسلامی شهر پذیرای همه عزیزان جهت پاسخگویی و همچنین رفع مشکلات در دفتر شورا خواهند بود."

کوتاه از شورا

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد شهربانو امانی مبنی بر حضور زنان در ارکان اجرایی و نظارتی انتخابات شورایاری‌ها موافقت کردند.

با اعلام عضو کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران بلوار فردوس غرب به نام مرحوم حجازی تغییر نام داد.

ابراهیم اخوان رییس شورای اسلامی شهرستان رشت: حامد عبداللهی و حجت جذب دو عضو این دوره شورای شهر رشت به علت غیبت‌های مکرر از عضویت در شورای شهرستان رشت سلب عضویت شدند.

سید پیمان موسوی نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها: چندین اجلاس برای طرح مدیریت یکپارچه شهری در شورای عالی استان‌ها برگزار شد اما برخی از شهرها با مخالفت خود و لابی‌گری در مجلس مانع از تصویب این طرح توسط نمایندگان شدند

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران: بیش از ۵۰ سال از آغاز فعالیت استحصال معدن شن و ماسه در محدوده رودخانه کن در منطقه ۱۸ شهرداری می‌گذرد که منجر به ایجاد گود شن و ماسه‌ای به عمق ۵۰ تا ۱۰۰ متر در منطقه‌ای به وسعت ۲۹۱ هکتار در موقعیت بین رودخانه کن جنوب بزرگراه فتح، غرب بزرگراه شهید بروجردی و شمال بزرگراه آزادگان شده است که احتمال وقوع رانش گسترده در صورت وقوع سیلاب را بالا برده و خطری بالقوه برای بزرگراه فتح و راه‌آهن تهران جنوب محسوب می‌شود.

lمرتضی الویری رییس شورای عالی استان‌ها: ما به فردی (نجفی) رای دادیم که عصبانیت آن را کسی ندیده بود و وقتی که در سازمان برنامه و بودجه بود بهترین کارنامه را داشت.

علیرضا مفرح عضو شورای شهر کاشان: تبدیل به احسن اتوبوس ها می تواند چهره شهر را دگرگون کند و کیفیت اتوبوس‌های شهری کاشان رضایت بخش است.

افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران: در اواخر سال ۱۳۹۶ شورای شهر تهران مصوبه‌ای به استناد بند ۶ قانون ۵۵ شهرداری‌ها داشت که براساس آن شهرداری مکلف بود هرگونه واگذاری ملک به اشخاص حقیقی و حقوقی را به تصویب انجمن شهر یا شورای شهر برساند، که متاسفانه طی سال‌های متمادی این واگذاری‌ها به تصویب شورای شهر یا انجمن شهر سابق نرسید؛ اندکی بیش از ۳۰۰۰ ملک از سوی شهرداری تهران به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده است، که همه این املاک باید در شورای شهر بررسی شود و مهر تایید شورا را بگیرند.

کد خبر 379942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.