۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
خیزش دوباره ریزگردها از فردا شب

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به تشکیل کانون های گرد و غبار در شمال شرق استان، گفت: شنبه شب و طی روز یکشنبه وزش باد شدید، ایجاد گرد و غبار ، کاهش دوباره کیفیت هوا و دید افقی در مناطق مرکزی استان پیش بینی می شود.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم جوی نسبتا پایدار طی سه روز آینده در استان، اظهار کرد: براین اساس طی این مدت در بیشتر مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: به دلیل تشکیل کانون های گرد و غبار در شمال شرق استان، شرایط برای وزش باد نسبتا شدید و ایجاد گرد و خاک محلی در نیمه شرق و شمال اصفهان فراهم است بنابراین کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق پیش بینی می شود.
هنرمند با اشاره به کاهش شدت ریزگردها در اصفهان نسبت به روز گذشته، اظهار کرد: در بیشتر مناطق استان جز اردستان، کاشان،نایین و فرودگاه شهید بهشتی، دید افقی در شرایط عادی است اما با وجود کاهش ریزگردها به گروههای حساس از جمله سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی توصیه می شود که از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان   افزود: از اواخر روز شنبه و طی روز یکشنبه وزش باد نسبتا شدید در مناطق مرکزی نیز گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا را ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه طی امروز کیفیت هوا
هنرمند با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک ترین ساعات صبح فردا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.
وی افزود: طی ۲۴ ساعت آینده چوپانان با دمای ۴۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین و میاندشت با دمای هشت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق استان پیش بینی می شود.

کد خبر 379934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.