روحیه جهاد و شهادت طلبی سایه جنگ را از کشور دور کرد

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نهادینه شدن روحیه جهاد و شهادت طلبی در جامعه سایه جنگ را از کشور دور کرد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت یاد ۱۱۷ شهید نیروی انتظامی جنوب خراسان رضوی در دانشگاه تربت حیدریه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی اکنون از قدرت بسیار برخوردار است افزود: هیچگاه با فرهنگ اصلاح، سازش و مذاکره نمی‌توانستیم به این درجه از اقتدار دست یابیم.

وی اظهار داشت: آنچه دشمنان از آن در هراس هستند، عزم و اراده و نهادینه شدن روحیه شهادت طلبی بین ملت ایران است زیرا قدرت تنها در داشتن سلاح نیست بلکه داشتن عزم و اراده و روحیه ایستادگی که بتواند آن را بر دشمن تحمیل کند، از همه مهمتر است.

وی گفت: در هشت سال دوران دفاع مقدس که تمام نظام سلطه از رژیم بعث عراق حمایت می‌کرد، رزمندگان اسلام با توکل به خداوند و داشتن روحیه ایثار و مقاومت در برابر دشمنان ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا افزود: نظام اسلامی با تکیه بر توان داخلی، به قدرت دفاعی و بازدارندگی بالایی دست یافته است به گونه‌ای که توان مقابله با آمریکا را در هر شرایط دارد و موشک‌های نقطه زن جمهوری اسلامی ایران این قابلیت و توانایی را دارد تا هر نقطه‌ای از منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار دهد.

وی اظهار داشت: نظام اسلامی به برکت خون شهدا، ثابت و استوار به حیات خود ادامه می‌دهد و شهدا پیوند ناگسستنی بین ملت و ارزش‌ها به وجود آورده اند و ماندگاری انقلاب اسلامی را با نام و ایثار خود در جامعه جاودان کرده اند.

وی بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت با اتخاذ راهکار درست و اصولی در جامعه تاکید کرد و گفت: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی، از کیان اسلامی و مرزهای اعتقادی دفاع کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به تصرف نیروهای دشمن درآید.

حجت الاسلام ادیانی از برگزاری یادواره‌های شهدا به عنوان یک فعالیت فرهنگی و اثرگذار در جامعه یاد کرد و افزود: تمدن بزرگ اسلامی تنها با روحیه جهاد و شهادت طلبی محقق می‌شود و بر همین اساس نهادینه کردن این فرهنگ نیازمند تبلیغ، ترویج و تبیین است.

یادواره ۱۱۷ شهید نیروی انتظامی شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی پنجشنبه شب با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، فرماندهان کشوری و استانی ناجا در تربت حیدریه برگزار شد.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در حدود ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

کد خبر 379933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.