فیروز گوران پیشکسوت مطبوعات ایران درگذشت

«فیروز گوران» از پیشکسوتان عرصه مطبوعات کشور دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایمنا، براساس اعلام روز پنج شنبه کانال خبری و اطلاع رسانی بر مدار فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیروز گوران در سن ۷۸ سالگی به علت بیماری بامداد روز ۳۰ خرداد ماه ۹۸  درگذشت.

گوران که در سال ۱۳۲۰ متولد شده بود، به عنوان کارگر چاپخانه در تهران مشغول به کار شد و پس از مدتی به سردبیری روزنامه آیندگان رسید.

مراسم تشییع و خاکسپاری این روزنامه نگار پیشکسوت کشور متعاقباً اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

زنده یاد فیروز گوران از جمله روزنامه‌نگاران فعال در جریان اعتصاب مطبوعات درسال ۵۷ بود و یک روز پیش از انقلاب ۵۷ نامش به عنوان یکی از روزنامه‌نگارانی که قرار بود ترور شوند، منتشر شد.

وی فروردین سال ۱۳۲۰ در روستایی در مازندران چشم به جهان گشود. در ۱۷ سالگی به تهران هجرت کرد. مدتی دستفروشی کرد و بعد کارگر چاپخانه شد و همین کار او را با دنیای جذاب و افسونگر مطبوعات آشنا کرد.

گوران سپس در روزنامه‌های اطلاعات و کیهان کار کرد و فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه «آیندگان» ادامه داد تا به آنجا که به سردبیری روزنامه «آیندگان» رسید. پس از انقلاب مدتی در مجلات صنعت حمل و نقل و جامعه سالم فعالیت کرد.

براساس این گزارش انجمن پیشکسوتان مطبوعات ایران نیز ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی گوران و جامعه مطبوعات، درصصد است تا مقدمات کفن و دفن این پیشکسوت و فعال مطبوعاتی را در قطعه نام آوران بهشت زهرا فراهم کند.

کد خبر 379929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.