آغاز جنایات و مکافات و جایزه ای برای بنفشه آفریقایی

در هفته ای که گذشت اتفاقات متفاوتی در فرهنگ و هنر افتاده است که می توانید در ایمنا را آن ها را مرور کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا،هفته گذشته یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در اصفهان آغاز به کار کرد همچنین اجرای نمایش جنایات و مکافات از سر گرفته شد. در ادامه،مشروح رویداد ها را میخوانید:

افتتاح نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در اصفهان:هفته گذشته،یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی با حضور مقامات دولتی و مسئولان شهری،در اصفهن افتتاح شد.این نمایشگاه از بیست و هشتم لغایت سی و یکم خرداد در اصفهان دایر است.در این نمایشگاه اصفهان به عنوان شهر جهانی گردشگری با رویکرد خلاقانه معرفی شد.همچنین برای نخستین بار ،صنعت گردشگری و صنایع دستی در قالب یک نمایشگاه،کار خود را آغاز کردند.

جایزه ویژه هیات داوران طرابلس برای بنفشه آفریقایی:فیلم بنفشه آفریقایی به کارگردانی مونا زندی حقیقی در ادامه حضور در جشنواره های بین المللی،جایزه ویژه هیات داوران را از جشنواره فیلم طرابلس به عنوان بهترین فیلم،دریافت کرد.

حضور ایران در نمایشگاه کتاب سئول:ایران برای دومین سال پیاپی بر اساس تفاهم نامه تبادل رایگان غرفه،در نمایشگاه کتاب سئول کره جنوبی،شرکت کرد.این نمایشگاه از روز بیست و نهم خرداد آغاز به کار کرد.ایران در این دوره از نمایشگاه با کتاب هایی در زمینه هنر و ادبیات معاصر،کودک و نوجوان و ایران شناسی،شرکت کرده است.

نمایشگاهی از پوستر های سینمایی:فیوویژن عنوان نمایشگاهی است که از پوستر های طراحی شده توسط علی باقریان،هفته گذشته در گالری پاییز خانه هنرمندان تهران افتتاح شد.علی باقریان عکاس و گرافیست در این نمایشگاه،بیست و هفت پوستر از طراحی هایش برای فیلم های ایرانی را به معرض نمایش گذاشت.این نمایشگاه تا چهارم تیر ماه ادامه خواهد داشت.

آیین بزرگداشت جمشید مشایخی برگزار شد:دوشنبه هفته گذشته مراسمی برای بزرگداشت جمشید مشایخی در فرهنگستان هنر مجموعه فرهنگی هنری آسمان برگزار شد.این مر اسم با مسعود کیمیایی، فاطمه معتمدآریا، منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما، سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت ارشاد، علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سید محمد بهشتی، محمد جواد حق‌شناس و احمد مسجدجامعی اعضای شورای شهر تهران، بهزاد فراهانی، محمدمهدی حیدریان، احترام برومند، ایرج راد وبرخی هنرمندان دیگر همراه بود.

جنایات و مکافات به صحنه رسید:جدید ترین نمایش رضا ثروتی با عنوان جنایات و مکافات که اجرای آن به دلیل مشکلات فنی به تعویق افتاده بود،سرانجام از بیست و ششم خرداد به روی صحنه تالار وحدت رفت.این نمایش بر اساس رمان معروف فئودور داستایوفسکی نوشته شده و بازیگرانی چون آتیلا پسیانی،طناز طبابایی و بابک حمیدیان در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

کد خبر 379925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.